Nicolas Maure, director general Dacia: Unele proiecte ar putea fi alocate uzinei din Turcia și nu celei din România
Nicolas Maure, director general Dacia, a vorbit deschis, într-un interviu pentru HotNews , despre viitorul uzinei de la Mioveni. Ajunsă la o cotă de piață de 3 la sută pe piața UE, pentru Dacia există riscul ca o parte dintre proiecte să fie alocate uzinei din Turcia. De asemenea, Nicolas Maure avertizează sindicatele de la Dacia, că dacă nu sunt înțelepte, un volum din producție ar putea fi transferat către alte țări sau ar putea crește gradul de automatizare al uzinei.
Nicolas Maure spune că Uzina de la Mioveni se află în fața unor probleme de competitivitate.
"Dupa cum stiti am investit la Mioveni peste 2 miliarde euro pentru modernizarea uzinei si pentru dezvoltarea noilor produse si ideea ar fi sa nu renuntam. Viitorul depinde insa de competitivitatea Romaniei, de aptitudinile romanilor si de competitivitatea furnizorilor, dar si de situatia economica generala a tarii.
Am sa detaliez mai mult pe partea de competitivitate: ea depinde de doi factori principali: nivelul salariilor si performanta industriala, inclusiv potentialul de automatizare. Salariile au crescut la Mioveni in medie cu 170% din 2007 in 2013, inflatia fiind 30%. ceea ce inseamna ca salariile au crescut in mod real cu 140%, adica foarte mult. In acelasi interval insa performanta s-a imbunatatit cu mult mai putin si astazi suntem in fata unor probleme de competitivitate cu Marocul, iar despre acestea s-au vorbit mult, dar ce este nou e ca apar probleme de competitivitate si cu Turcia si asta poate sa afecteze noile proiecte, in special pe partea de motoare si transmisii", a declarat Maure.
Citește și: Record la Dacia. Vezi câte mașini s-au fabricat la Mioveni
Întrebat în ce mod ar putea fi afectată uzina de la Mioveni, directorul general Dacia a declarat că: "La Pitesti se fac motoare pentru Renault, Nissan si Dacia, iar uzina din Turcia face si ea motoare pentru Dacia, iar pe partea de motoare si transmisii este un risc semnificativ".
Maure a spus că nu poate fi vorba de mutare a producției, ci "de alocare a unor noi proiecte de motoare si transmisii catre uzina din Turcia si nu catre Romania. (...) In Turcia salariile au crescut mult mai moderat in comparatie cu Romania si, per total, Turcia devine mult mai competitiva decat Romania in acest moment.
Citește și: Băsescu, contrazis din trei direcții. Renault: Nu plecăm din România!
În acest sens există un alt jucator si la doar 600 km de aici, deci nu e deloc departe. Ce am vrea sa discutam cu Sindicatele este cum sa facem un compromis prin pastrarea unui anumit volum de productie pe termen lung, in schimbul acceptarii unor cresteri moderate ale salariilor, dar discutia va incepe la inceput de noiembrie si e cam devreme sa comentam. Insa daca sindicalistii nu sunt intelepti exista riscul ca diferenta de competitivitate intre noi si alte tari sa devina mult mai mare si cu consecinte multiple. O consecinta ar putea fi transferarea unui volum de productie catre alte tari sau cresterea automatizarii in uzina", a mai spus Nicolas Maure pentru sursa citată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News