L-am întrebat pe Titi Aur, multiplu campion naţional de raliuri, dacă acest lucru este adevărat.
"Depinde foarte mult de cum am ştiut sau cum ştim să stăm în maşină, depinde foarte mult şi de ce maşină avem. Depinde şi dacă avem o maşină fără elemente de siguranţă pasive dezvoltate, adică scaun făcut într-un anumit fel, centură de siguranţă de un anumit tip, airbag-uri, etc. Sau dacă avem sistemele corecte şi noi nu stăm la volan corect, ne putem răni foarte grav.
Vă dau un exemplu. Dacă stau foarte aproape de volan, airbag-ul mă loveşte în plin în faţă, poate să îmi rupă şi gâtul. Sau am copilul în picioare între scaune şi la o frână mai puternică se duce şi dă cu capul în bord.
Dacă nu ştiu să folosesc interiorul maşinii corect, de la cum stau la volan, de la cum îmi pun centura de siguranţă... Şi vă mai dau un exemplu. Pasagerul din dreapta care îşi pune centura de siguranţă, dar este mai mic de statură şi îi vine centura peste gât. La o frână, poate să îşi rupă gâtul sau să aibă probleme cu respiraţia.
Nu înseamnă că dacă impactul este la viteză mică nu este periculos. Dar dacă am măsurile de siguranţă corecte în maşină, şi eu stau în poziţia corectă la volan, probabilitatea de vătămare este mai mică, dar nu dispare complet.
Şi mai am un exemplu. Tetiera neridicată la nivelul creştetului capului, ci la nivelul umerilor. Vine cineva din spate şi mă loveşte cu 20 km/h. Dacă cineva îşi imaginează că e impact minor, nu e. Mai ales dacă nu eşti atent şi maşina pleacă în faţă, poţi să îţi rupi gâtul. Dacă tetiera este corect reglată, la creştetul capului, atunci capul se va opri în tetieră în astfel de situaţii. Va fi un impact, nu va fi plăcut, sunt sperieturi, înjurături, dar nu îţi rupi nimic. Şi asta se poate întâmpla mai ales cu pasagerii din spate. Dacă şoferul mai poate vedea în oglindă, anticipează, ceva, cel din spate nu vede nimic.
Deci da, răspunsul este că la viteză mică poţi fi accidentat grav", a declarat Titi Aur.
Cine este cel mai grav rănit dintr-o maşină lovită
"Cel mai grav accidentat dintr-o maşină este cel care doarme sau care citeşte. Pentru că nu anticipează, nu se încordează. Şi vorbim de impact la 20, 30, 40 km/h, nu de impact la viteze mari.
Deci da, poţi fi accident grav la viteză mică dacă nu respecţi nişte reguli banale", a concluzionat Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Elicopterul în care s-ar afla președintele Iranului, prăbușit. Chirieac: Se va da vina pe Israel şi pe Occident. Tensiunile vor ajunge la cer
- Orașul despre care Daniel Buzdugan spune că ar putea fi Salonicul României - Foto în articol
- UPDATE: Semiluna Roșie a Iranului neagă faptul că ar fi fost găsit elicopterul / Elicopterul în care s-ar afla președintele Iranului, Ebrahim Raisi, s-a prăbușit
- Romanița Iovan, mărturisiri: "Sunt în viață datorită mamei, pentru că au fost presiuni". Reacția tatălui la maternitate
- Gelozia, minciuna şi manipularea asociată cu dependenţa de droguri, impact asupra relaţiilor de cuplu. Radu Leca: Sunt singurul din România care o spune
- Ce a făcut președintele Iranului, Ebrahim Raisi, înainte de accidentul cu elicopterul
- Ce cred românii când văd un poliţist. "În occident nu există mentalitatea asta"
- Compania de apă controlată de Ion Dumitrel, CJ Alba, usucă la buzunare. Doi pensionari speciali, la robinet
- Va plăti rate până la 68 de ani pentru un apartament cu două camere, dar nu-i pare rău. „Accept situația așa cum este”
- Elicopterul în care s-ar afla președintele Iranului, prăbușit. Răzvan Munteanu, două posibile scenarii. "Există riscul să nu aflăm niciodată varianta oficială"