Ne dă târcoale un asteroid troian care împarte orbita cu Marte. Suntem în siguranță?
Autor: Liana Ganea
Sursă foto: Unsplash (Bryan Goff)
Un asteroid de mari dimensiuni ne "bântuie" galaxia.

Cercetătorii de la Instituto de Astrofísica de Canarias (IAC) și de la Universidad Complutense de Madrid (UCM) din Spania au studiat îndeaproape, cu ajutorul Gran Telescopio Canarias (GTC), ceea ce se crede a fi asteroidul 2023 FW14, descoperit anul trecut. S-a confirmat că acest asteroid este, de fapt, un troian, adică împarte o orbită cu planeta Marte, scrie Universe Today.

Această nouă descoperire ridică la 17 numărul total de asteroizi troieni care călătoresc în aceeași orbită cu Marte. Deși majoritatea acestor asteroizi sunt probabil în această poziție de la formarea lui Marte, asteroidul 2023 FW14 se evidențiază prin mai multe caracteristici distinctive. Conform analizelor, asteroidul pare să fi intrat pe traiectoria sa troiană acum aproximativ un milion de ani și s-ar putea să o părăsească în următorii 10 milioane de ani.

Cât privește compoziția chimică a asteroidului 2023 FW14, cercetătorii au dezvăluit că acesta se încadrează într-un grup compozițional distinct față de ceilalți asteroizi troieni marțieni. Aceste noi descoperiri contribuie la adâncirea înțelegerii acestor asteroizi și la testarea preciziei modelelor teoretice existente.

Riscuri pentru pământeni? Nici pe departe. 2023 FW14 se află la o distanță prea mare de Terra pentru a influnța măcar polaritățile planetei noastre.