Naufragiul din largul coastei siciliene, noi necunoscute. Eforturile de recuperare a victimelor continuă
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Andreea Deaconescu
WhatsApp
Sursa: Pexels
Sursa: Pexels
Scafandrii continuă să caute corpul omului de afaceri britanic Mike Lynch, 59 de ani, şi a altor cinci persoane dispărute în naufragiul de luni dimineaţă al iahtului de lux sub pavilion britanic The Bayesian în largul coastelor Siciliei, transmite Reuters.

În afara lui Mike Lynch, pe lista persoanelor dispărute se numără fiica sa în vârstă de 18 ani, Jonathan Bloomer, preşedinte al băncii Morgan Stanley International, şi soţia sa, precum şi avocatul Chris Morvillo din cadrul firmei internaţionale de avocatură Clifford Chance, împreună cu soţia sa.

Superiahtul Bayesian, cu o lungime de 56 de metri, avea la bord 22 de persoane şi staţiona la ancoră în largul portului Porticello, când a fost lovit de o puternică furtună ce a început duminică seara.

Cinsprezece persoane au reuşit să părăsească iahtul înainte ca acesta să se răstoarne, iar corpul unui persoane care a murit a fost recuperat rapid.

"Ne temem că trupurile (persoanelor dispărute) ar putea fi prinse în interiorul vasului" care se află scufundat la adâncimea de 49 de metri, a declarat pentru Reuters Salvatore Cocina, şeful protecţiei civile siciliene. Timpul limitat pe care scafandrii îl pot petrece sub valuri este un factor care limitează căutările.

"Cea mai mare dificultate cu care ne confruntăm este adâncimea, care nu permite un timp lung de intervenţie", a declarat scafandrul Marco Tilotta, care participă la operaţiunile de căutare. "Trebuie să căutăm centimetru cu centimetru", a adăugat el, precizând că vasul pare să fie intact, dar este răsturnat pe partea dreaptă.

Vasul câștigase premii pentru design

Iahtul The Bayesian a fost construit de compania italiană Perini în 2008 şi a fost renovat pentru ultima oară în 2020, fiind administrat de compania de iahturi Camper & Nicholsons.

Acest iaht a câştigat o serie de premii pentru design şi poate găzdui până la 12 invitaţi în 6 apartamente, fiind pilotat de un echipaj format din 10 persoane. Catargul său de 75 de metri este cel mai înalt catarg din aluminiu din lume, conform site-ului constructorului de iahturi Perini.

Vasul a părăsit portul sicilian Milazzo la 14 august.

Lynch, 59 de ani, cu afaceri în domeniul IT, a fost achitat în luna iunie de un juriu din San Francisco cu privire la acuzaţiile de fraudă formulate împotriva sa în legătură cu vânzarea companiei sale de software, Autonomy, către Hewlett-Packard pentru 11 miliarde de dolari, în 2011.

Această tranzacţie i-a cimentat lui Lynch reputaţia de varianta britanică a lui Bill Gates. La scurt timp însă Hewlett-Packard a anunţat că valoarea companiei Autonomy este mai mică cu 8,8 miliarde de dolari faţă de suma de achiziţie şi l-a acuzat pe Lynch de fraudă.

Omul de afaceri britanic a fost reprezentat în proces de avocatul Chris Morvillo, iar Jonathan Bloomer a depus măturie ca martor al apărării.

Într-o aparentă coincidenţă extraordinară, Stephen Chamberlain, fost vicepreşedinte al companiei lui Lynch, Autonomy, care a fost co-inculpat alături de Lynch în procesul intentat de Hewlett-Packard, a murit sâmbătă, după ce a fost lovit de o maşină în timp ce alerga în Cambridgeshire, Marea Britanie, conform unui anunţ făcut luni de avocatul său.

Iahtul îi aparținea soției lui Lynch

Iahtul The Bayesian era proprietatea soţiei lui Lynch, care a supravieţuit dezastrului. Singurul corp recuperat până în prezent este cel al bucătarului de la bord, Ricardo Thomas, cetăţean din Antigua.

Autorităţile britanice au trimis în Sicilia patru inspectori specializaţi în accidente pe mare pentru a realiza o "evaluare preliminară".

"Vântul a fost foarte puternic. Ne aşteptam la vreme rea, dar nu de asemenea intensitate", a declarat un reprezentant al pazei de coastă din Palermo.

"Nu am văzut-o venind!", a declarat despre furtună căpitanul iahtului, James Catfield, conform publicaţiei italiene La Repubblica.

Karsten Borner, căpitanul unui vas aflat în apropiere a declarat pentru Reuters că atunci când a lovit furtuna a fost nevoit să pornească motorul pentru a menţine controlul vasului şi pentru a evita coliziunea cu iahtul The Bayesian.

"Am reuşit să menţinem vasul pe poziţie şi după ce furtuna s-a încheiat, am observat că vasul din spatele nostru nu mai era", a declarat el pentru presă, informează Agerpres. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel