NASA a descoperit, pe o lună a lui Saturn, o moleculă-minune. La ce le-ar folosi "pământenilor"
Autor: Liana Ganea
foto: Freepik
O moleculă "mai specială" a fost descoperită în spațiu.

După o atentă analiză a informațiilor colectate de pe Enceladus, luna înghețată a lui Saturn, cercetătorii au identificat dovezi ale prezenței unui element vital pentru susținerea vieții, dar și a unei surse semnificative de energie care ar putea susține viața.

De-a lungul timpului, NASA a observat că Enceladus emite o impresionantă coloană de particule de gheață și vapori de apă, conținând compuși organici esențiali pentru viața așa cum o înțelegem. Cu toate acestea, o analiză recentă a datelor colectate de misiunea Cassini a NASA a adus la lumină o înțelegere profundă a habitatului lui Enceladus.

Ar putea susține viața Luna lui Saturn?

Oamenii de știință au validat existența cianurii de hidrogen, o moleculă esențială pentru procesul de formare al vieții. În plus, au identificat că oceanul de sub suprafața înghețată a lui Enceladus, responsabil pentru emisia abundentă de particule, reprezintă o resursă semnificativă de energie chimică. Această sursă de energie se manifestă prin diverse compuși organici, dintre care unii pot servi ca și combustibili pentru organismele vii de pe Pământ. Descoperirile publicate în revista Nature Astronomy indică faptul că Enceladus dispune de o cantitate mai mare de energie decât se presupunea anterior.

Această energie sporește probabilitatea ca viața să se dezvolte pe această lună. Jonah Peter, autorul principal al studiului și doctorand la Universitatea Harvard, s-a preopcupat de cea mai mare parte a cercetării în timpul colaborării sale la Laboratorul de Propulsie a Reactorului de la NASA. „Lucrarea noastră oferă dovezi suplimentare că Enceladus găzduiește moleculele esențiale pentru crearea și susținerea vieții. Cu cât am examinat mai mult rezultatele noastre și am explorat modele alternative, cu atât mai puternice au devenit dovezile pentru cianura de hidrogen. A devenit clar că includerea sa era necesară pentru a explica compoziția penajului de particule” a spus profesorul.