Motivul pentru care însoțitorii de bord sting luminile atunci când avionul aterizează
Află în articol care este motivul pentru care însoțitorii de bord sting luminile atunci când avionul aterizează.
Știai că există un motiv pentru care însoțitorii de bord sting luminile atunci când un avion aterizează? Ei bine, aceștia reduc lumina din avion deoarece în cazul improbabil în care aterizarea avionului va merge prost și pasagerii trebuie să se evacueze, ochii lor vor fi deja adaptați la întuneric. După cum a explicat pilotul Chris Cooke pentru T+L: "Imaginați-vă că vă aflați într-o cameră luminoasă necunoscută, plină de obstacole, când cineva stinge luminile și vă cere să ieșiți repede", scrie travelandleisure.com.
În mod similar, însoțitorii de bord îi pun pe pasageri să ridice umbrele ferestrelor în timpul aterizării, astfel încât să poată vedea afară în caz de urgență și să evalueze dacă o parte a avionului este mai bună pentru o evacuare.
Un avion nu are nevoie de ambele motoare pentru a zbura
Un alt fapt interesant despre avioane este că nu au nevoie de ambele motoare pentru a zbura. Fiecare avion comercial poate zbura în siguranță cu un singur motor. Funcționarea cu jumătate din puterea motorului poate face un avion mai puțin eficient din punct de vedere al consumului de combustibil și poate reduce raza de acțiune, dar avioanele sunt proiectate și testate pentru astfel de situații.
Orice avion programat pe o rută de lungă distanță, în special cele care zboară peste oceane sau prin zone nelocuite precum Arctica, trebuie să fie certificate de FAA pentru operațiuni cu două motoare cu rază extinsă (ETOPS), ceea ce indică practic cât de mult poate zbura cu un singur motor. Boeing Dreamliner este certificat pentru ETOPS-330, ceea ce înseamnă că poate zbura timp de 330 de minute (adică cinci ore și jumătate) cu un singur motor.
De fapt, majoritatea avioanelor pot zbura pe o distanță surprinzător de lungă fără niciun motor, datorită a ceva numit raport de alunecare. Datorită ingineriei aeronautice atente, un Boeing 747 poate aluneca 17.000 de picioare (puțin peste trei mile) pentru fiecare 1.000 de picioare de altitudine pierdută. Acest raport îi oferă pilotului mai mult decât suficient timp pentru a-i duce pe toți în siguranță la sol.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News