Motivul pentru care a fost concediat angajatul unui supermarket, deși lucra acolo de 20 ani
Un angajat de la supermarket a fost concediat pentru că a apăsat pe butonul „zero pungi folosite”, deși a utilizat pungi, la sfârșitul unui schimb de noapte. Acesta lucra în supermarket de 20 de ani
Niamke Doffou a selectat opțiunea „zero pungi folosite” la o casă self-scan, în timp ce își făcea cumpărăturile la sfârșitul unui schimb de noapte la Romford Sainsbury’s Superstore, scrie Daily Mail.
El a fost dus în fața șefilor care l-au concediat după ce au vizionat imaginile de pe camerele de supraveghere. Aceștia au decis că supermarketul nu mai poate avea încredere în el.
Doffou - un vorbitor nativ francez care a trăit și a lucrat în Marea Britanie timp de aproape două decenii - a lucrat ca asistent în tura de noapte la magazinul din estul Londrei din iunie 2003 până când a fost concediat în octombrie 2022.
Cererea sa de concediere abuzivă a fost respinsă de un judecător care a susținut că este „foarte greu de contestat”, având în vedere furtul pungilor de cumpărături.
În august 2022, Doffou a cumpărat mai multe lucruri, dimineața devreme, după ce a ieșit din tura de noapte. A cumpărat mâncare, perne și o lenjerie de pat. Valoarea totală a fost 30 de lire sterline.
Imaginile de pe camerele de supraveghere au arătat că nu a plătit pentru „pungile reutilizabile” pe care le-a luat pentru a-și face cumpărăturile la casa self-scan.
Doffou a susținut în fața instanței că e de acord că „Sainbury’s a avut o toleranță zero”, dar a insistat că era „obosit și nu știa ce face”.
În septembrie 2022, a fost convocat la o anchetă disciplinară, când i s-au prezentat înregistrările. Luna următoare, a fost demis. Șefii săi au susținut că „nu acționase din greșeală” și, chiar dacă poate „a fost distrat”, s-a dovedit a fi „necinstit și nu a plătit în mod deliberat”.
„Luând în considerare toate probele în fața mea, am concluzionat că cererea de concediere nejustificată nu este întemeiată și, prin urmare, este respinsă”, a spus judecătoarea.
„Sainsbury’s a efectuat o investigație rezonabilă și proporțională asupra comportamentului. Explicațiile nu au fost considerate credibile și compania avea dreptul, pe baza probelor, să considere că angajatul a comis o abatere, în ciuda valorii scăzute a prejudiciului”, a explicat aceasta.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News