Prioritatea pentru producătorul auto francez o reprezintă întărirea alianţei cu partenerul de alianţă Nissan, a apreciat Le Maire. Întrebat de o posibilă reluare a discuţiilor privind fuziunea dintre Renault şi Fiat, acesta a răspuns: 'Cred că ar fi mai bine să nu fie făcute două lucruri în acelaşi timp'. 'Cel mai important pentru Renault şi Nissan este acum cu siguranţă definirea unei strategii comune pentru viitorul acestui grup industrial cheie. Vreau să ştiu care este strategia industrială. În timp ce ei redefinesc asta, nu este timp pentru demararea altor discuţii', a afirmat ministrul francez de Finanţe.
Ideea unei extinderi a alianţei Renault-Nissan către producătorul auto italo-american vine pe fondul unei îmbunătăţiri a relaţiilor dintre Franţa şi Italia, în urma instalării noului Guvern de la Roma. Precedentul Executiv italian a fost deseori în conflict cu reprezentanţii Guvernului de la Paris. Noua administraţie condusă de premierul Giuseppe Conte reprezintă 'o oportunitate unică' pentru a stimula legăturile franco - italiene, a declarat Bruno Le Maire. Printre domeniile în care ar putea coopera autorităţile de la Roma şi Paris, oficialul francez a semnalat crearea unui buget al zonei euro şi reformarea reglementărilor europene privind concurenţa. 'Sunt multe propuneri în discuţie. Cred că putem stimula noile proiecte industriale şi financiare între Franţa şi Italia', a explicat Le Maire, avertizând că acest gest de bunăvoinţă nu se extinde deocamdată la tentativa Fiat de a fuziona cu Renault.
Producătorul auto italo-american Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a propus recent o fuziune de peste 35 de miliarde de euro cu Renault, dar a retras apoi oferta, acuzând condiţiile politice din Franţa pentru renunţarea la crearea celui de-al treilea lider global în industria auto, după Volkswagen şi Toyota. Surse apropiate de Consiliul de Administraţie al Renault au declarat pentru Reuters că Fiat a decis să retragă oferta după ce Franţa a încercat să întârzie decizia privind tranzacţia, pentru a încerca să obţină sprijinul Nissan, partenerul de alianţă al Renault. Oficialii guvernamentali francezi ar fi făcut presiuni pentru ca Nissan să sprijine fuziunea, dar şefii companiei nipone au spus că se abţin, adaugă sursele.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Știați că un singur stat din Europa are graniță terestră cu Africa iar 9 din 10 români răspund greșit
- BANCUL ZILEI: Ați greșit numărul!
- Horoscop 6-12 mai 2024: Zodia care s-a certat cu toată lumea. Daniela Simulescu: „Îți recomand mai mult pragmatism” /video
- Ploi abundente, grindină și vânt puternic în prima zi de Paști. Județele vizate de fenomenele meteo extreme
- Culmea prostiei în hipermarketuri. O decizie bizară pe care marii retaileri o iau și care stârnește furia românilor
- De ce nu ni se arată cum se fac crenvurștii. Bulai: Am văzut cu ochii mei ce se întâmplă la o fermă de curcani / video
- SRI, mai necredincios ca Toma în noaptea de Înviere. Mesaj simpatic / foto
- O biserică de o frumusețe rară din România, construită în 1878, a ars în totalitate în noaptea de Înviere / foto
- Nu s-a mai întâmplat de 23 de ani în SUA. Adrian Mitroi: Inflația este lipicioasă, iar dolarul este prea tare
- Acuzații în presa austriacă: Dronele militare rusești folosesc AI dezvoltat cu Kaspersky