Data publicării:

Ministerul Muncii vrea să știe salariile angajaților din ambasade. Din august, reprezentanții misiunilor diplomatice vor raporta banii primiți

Autor: DCNews Team | Categorie: Stiri
WhatsApp
Revisal
Revisal

Incepand cu 1 august si Ambasadele vor fi obligate sa intocmeasca Registrul General de Evidenta al Salariatilor si sa-l trimita la ITM. In aceste conditii, prin REVISAL se va comunica ITM-ului inclusiv salariile persoanelor incadrate, a declarat pentru De Ce News av. Ioana Burchel.

Desi in realitate sunt Ambasade/Institute Culturale care intocmesc deja si trasmit catre ITM, REVISAL -ul in format electronic fara sa fie obligate prin dispozitiile legale in vigoare (Ambasadele sunt excluse explicit de la obligativitate), la data de 27 mai 2011 a fost publicata in Monitorul Oficial, Hotararea Guvernului nr. 500/2011 care stabileste metodologia de intocmire si completare a Registrului general de evidenta a salariatilor (REVISAL) care inlocuieste si abroga dipozitiile HG 161/2006 modificata si copletata. Noile dispozitii vor intra in vigoare abia la data de 1 august 2011, astfel ca este indicat ca fiecare angajator sa se informeze din timp cu privire la obligatiile ce ii vor reveni, pentru a evita amenzile ce pot ajunge pana la suma de 10.000 de lei.

Iata care sunt “beneficiarii” obligatiei de a infiinta si transmite la inspectoratul teritorial de munca un registru general de evidenta a salariatilor:

1. Angajatorii. In plus, in cazul angajatorilor care au infiintat unitati fara personalitate juridica (de exemplu: sucursale, agentii, reprezentante), numai daca le-au delegat competenta efectuarii de angajari, le pot delega acestora si competenta infiintarii registrului.

2. Misiunile diplomatice si oficiile consulare ale altor state in Romania, pentru personalul angajat local care are cetatenia romana sau resedinta permanenta in Romania .3. Institutele culturale si reprezentantele comerciale si economice ale altor state in Romania , pentru personalul angajat local care are cetatenia romana sau resedinta permanenta in Romania .

Fiecare angajator va emite o Decizie scrisa prin care va nominaliza una sau mai multe persoane care sa completeze si sa transmita registrul.In cazul in care doreste externalizarea acestei obligatii, angajatorul poate contracta serviciul de completare si transmitere a registrului incheiand un contract in acest sens cu prestatori inregistrati la Inspectoratele teritoriale de munca.

Registrul trebuie completat in forma electronica, fiind prevazute expres rubricile pe care acesta trebuie sa le contina precum si termenul in care fiecare dintre modificari trebuie completata, sub sanctiunea amenzii contraventionale.

Urmeaza ca procedura stabilita prin Hotararea de Guvern sa fie completata prin ordin al Ministrului muncii, familiei si protectiei sociale, prin urmare se amana intrarea in vigoare a unora dintre dispozitiile acesteia.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel