Principalele modificări efectuate în cazul schemei de ajutor de stat 807/2014 sunt introducerea posibilităţii acordării ajutorului de stat pentru acelaşi proiect de investiţii, atât pentru cheltuieli de natura activelor corporale şi necorporale cât şi pentru cheltuieli de natură salarială, fără a se depăși valoarea eligibilă a cheltuielilor de natura activelor; preluarea condiţiilor prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014, în vederea recunoaşterii eligibilităţii cheltuielilor de natura costurilor salariale; prelungirea până în 2025 a perioadei în care se realizează plata ajutorului de stat, ca urmare a introducerii costurilor salariale în categoria cheltuielilor eligibile; stabilirea mecanismului de recuperare proporțională în cazul ajutorului de stat pentru costuri salariale, în situaţia în care locurile de muncă nu sunt menţinute; stabilirea valorii minime de 500.000 pentru investițiile care se realizează în județele mai slab dezvoltate, în care PIB-ul pe cap de locuitor este mai mic sau egal cu 80% din media pe țară, conform informaţiilor comunicate de Institutul Naţional de Statistică, în vederea facilitării accesului la finanțare; limita de 80% a fost corelată cu nivelul indicatorului PIB pe cap de locuitor utilizat de Comisia Europeană la stabilirea Hărții regionale pentru fiecare stat membru, respectiv a intensității maxim admisibile pe fiecare regiune; această facilitate va fi aplicată la 29 de județe; modificarea în consecinţă a formularelor.
Principalele modificări efectuate în cazul schemei de ajutor de stat instituită prin HG 332/2014: introducerea posibilității demarării proiectului de investiții după depunerea cererii pentru finanțare; modificarea pragului minim de creare a locurilor de muncă precum şi a categoriei acestora, respectiv minimum 30 locuri de muncă ȋnalt calificate (locurile de muncă ocupate de persoane care deţin o diplomă din ȋnvăţământul postliceal sau superior) şi calificate (locurile de muncă ocupate de persoane care deţin o diplomă emisă de o instituţie de ȋnvăţământ sau un certificat de calificare emis de un furnizor autorizat conform O.U.G. nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor); pentru 29 de județe, mai slab dezvoltate, în care PIB-ul pe cap de locuitor este mai mic sau egal cu 80% din media pe țară, numărul de noi locuri de muncă se diminuează la 15; introducerea noţiunii de „salariul minim brut lunar" ȋn valoare de 8.000 lei pentru un loc de muncă înalt calificat (cca. 4.600 lei net), respectiv ȋn valoare de 5.500 lei pentru un loc de muncă calificat (cca. 3.200 lei net); eliminarea obligativității operatorului economic de a nu înregistra debite restante la bugetul general consolidat al statului la momentul depunerii cererii de acord pentru finanțare, nu se mai solicită Certificat de atestare fiscală la momentul depunerii cererii de acord pentru finanţare. Această obligație rămâne valabilă la momentul plății ajutorului de stat, acestea fiind solicitate de reprezentanţii DGAS; înlocuirea mecanismului de depunere a cererilor pentru finanțare în sesiuni cu mecanismul de depunere continuă și eliminarea selecției pe bază de punctaj; introducerea condiţiei potrivit căreia contribuţia întreprinderii la creşterea economică şi dezvoltarea regională trebuie să fie cel puţin egală cu valoarea ajutorului de stat acordat; flexibilizarea procedurii de plată a ajutorului de stat, prin eliminarea condițiilor referitoare la crearea a minimum 10 locuri de muncă la depunerea primei cereri de plată, precum și la numărul maxim de cereri care se pot depune într-un an calendaristic; introducerea condiției de depunere a cererilor de plată a ajutorului de stat până la data de 30 septembrie a fiecărui an, în vederea asigurării unei gestionări eficiente a bugetului alocat schemei; intoducerea obligaţiei de a menține locurile de muncă create pentru o perioadă de cel puțin 5 ani de la data ocupării fiecărui loc de muncă, cu nivelul salariului mediu cel puțin la nivelul salariului mediu lunar calculat în perioada de plată; stabilirea mecanismului de recuperare proporțională a ajutorului de stat plătit în funcție de numărul de locuri de muncă care nu sunt menținute, notează Mediafax.
Proiectele de acte normative au fost republicate pe site-ul MFP la rubrica Transparență decizională.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Horoscop 23 aprilie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are probleme în familie. Mergi pe vârfuri!
- Plata pensiilor pentru luna mai. Daniel Baciu, șeful Casei de Pensii, precizări importante pentru pensionarii români
- Scenariu de necrezut: Armate de gândaci cyborg controlați de la distanță. Ce spun cercetătorii japonezi
- Horoscop 24 aprilie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care-și pierde controlul. Va fi foarte greu să-ți revii!
- Calcule electorale pentru Primăria București. Marele pierzător după retragerea lui Cîrstoiu. Chirieac: Va absorbi imediat o bună parte a electoratului său
- Klaus Iohannis, iritat de o întrebare primită de la un jurnalist DC NEWS: Asta să vă spună analiștii, sociologii, părerologii - Video în articol
- ANAF se pregătește să ia bani de la români. Ești bun platnic? Vin vești proaste. Anunțul lui Boloș: Cât va trebui să plătim
- Tabloul unei „femei necunoscute” păstrat la Cernăuți s-a dovedit a fi un portret extrem de valoros al Reginei Maria a României / foto în articol
- Geoană, anunț privind candidatura la prezidențiale 2024: Văzând ce se întâmplă în țară...
- Horoscop 23 aprilie 2024. Soarele din Taur se rupe de careul cu Pluto. Daniela Simulescu, previziuni pentru zodii
- Noi împotriva noastră. Zodia care se confruntă cu introspecții intense sub influența Lunii Pline
- Chirieac arată partea bună a noii curse pentru Capitală: Nu mai hotărăsc alții. Bucureștenii să aleagă!
- Care sunt șansele ca inteligența artificială din viitor să nu se lase condusă de om. Prof. Duțu: Am asista la încă o catastrofă asupra vieții pe planetă, deși n-ar fi prima