Ministerul Educației extinde cu o lună înscrierea în programul-pilot al catalogului electronic
Toate școlile care folosesc un catalog electronic conform cu reglementările oficiale se pot înscrie în programul-pilot 2022-2023, printr-o simplă cerere la ISJ-ul de care aparțin, până pe 16 august.
Noutatea față de primul program, inițiat anul trecut, este extinderea timpului de înscriere a școlilor. În loc de doar o săptămână, acum au la dispoziție o lună de zile pentru a face acest pas. Totodată, Ministerul Educației introduce programul chiar în Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a școlilor (ROFUIP 2022), o asumare clară a generalizării digitalizării în învățământul românesc, informează Edupedu. Decizia Ministerului Educației vine în urma succesului primului program-pilot, abia încheiat, care a inclus 248 de școli. Situația pe țară arată că cele mai active județe au fost Sibiu (33 de școli înscrise în pilotare), Cluj (24 școli), București (23 școli) și Iași (19 școli).
Echipa noastră a generat un raport detaliat despre beneficiile concrete aduse școlilor celor 94 de școli din program care au folosit catalogul electronic Adservio, împreună cu celelalte module ale platformei. Directorii estimează că:
Fiecare profesor a economisit între 3-4 ore pe săptămână prin introducerea rapidă a notelor și absențelor în catalogul electronic, precum și datorită calculării automate a mediilor
Alte 3-4 ore pe săptămână au fost câștigate prin diferite automatizări, precum notarea și mesajele în grup sau trimiterea online a temelor. În total, asta înseamnă o zi de muncă eliberată în fiecare săptămână
Diriginții și secretarii au „salvat”, în medie, 4 ore de muncă pe săptămână prin generarea rapidă de statistici și rapoarte
Rata de promovare a elevilor a crescut până la 32%
Rata absenteismului a scăzut între 14-52%, iar abandonul școlar a scăzut între 9 şi 43%.
Dincolo de cifre, acest program-pilot transformă fundamental în bine viața tuturor celor implicați în procesul educațional. Doar prin folosirea catalogului electronic, în care se pot pune de pe laptop, tabletă sau telefon note și absențe, munca profesorilor devine mult mai ușoară. Toate acele ore care se pierdeau în fiecare săptămână pot fi reinvestite în ceea ce contează cu adevărat: lucrul cu elevii. Informațiile școlare sunt văzute instant de diriginte, elevi, părinți, conducerea școlii. Astfel, părinții observă trenduri pe diferite materii, comportamentul copiilor lor sau orarul. Comunică imediat cu dirigintele, profesorii sau alți părinți oricând e necesar. De asemenea, părinții primesc orice act de la Secretariat online, fără a mai pierde timpul cu deplasări la școală. Elevii colaborează pe platformă la proiecte cu alți colegi, au tot ce ține de școală, inclusiv manuale, într-un mediu digital, la care se simt perfect adaptați. Mai mult, chiar le sunt sugerate universități și cariere, în funcție de abilitățile lor.
Greul abia începe
În România, sunt aproximativ 2.000 de școli digitalizate. Aceasta este însă doar o mică parte din totalul unităților de învățământ din țară. Potrivit INS, în ceea ce privește elevii din învățământul primar și gimnazial de masă, aceștia studiază în aprox. 3.900 de unități de învățământ independente, din care 3.800 publice, iar restul private. Pe lângă unitățile de învățământ independente, funcționează și 4.560 de secții de învățământ primar și gimnazial de masă din cadrul grupurilor școlare. Vorbim despre 1.573.000 elevi. În același timp, rețeaua învățământului liceal cuprinde 1.461 de licee și grupuri școlare, cu peste 620.000 elevi. În acest context, sunt județe în care nicio școală nu s-a înscris în programul-pilot anterior (Mehedinți, Sălaj), iar în altele s-a înscris doar câte o școală (Olt, Maramureș, Hunedoara). Așadar, mai e un drum lung de parcurs până la digitalizarea completă a învăţământului românesc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News