Data actualizării:
Data publicării:

Mihai Daraban dă cărțile pe față. Informațiile pe care niciun politician nu le spune

Autor: Roxana Neagu | Categorie: Economie
WhatsApp

Președintele CCIR, Mihai Daraban, a decis să dea cărțile pe față, la DCNews LIVE . 

”Ar trebui să avem un rol mai important, dar în acești 27 de ani am avut impresia că și Camera de Comerț și Bursa de Valori au fost instituții care au fost înființate strict pe modelul occidental, că existau acolo, și hai să le avem și noi, nefolosindu-le pe niciuna din ele la adevărata valoare” a precizat Mihai Daraban. 

Președintele CCIR a subliniat că sunt luați alături de delegațiile prezidențiale sau guvernamentale pentru că, în general, la destinație, sunt reprezentanții unei alte Camere de Comerț: ”Mare avatanj al acestei instituții este că este un brand care se regăsește în 40.000 de locați pe planeta Pământ. Câteodată am fost luați doar ca să arate decidentul politic că avem și noi Cameră de Comerț”. 

[citeste si]

Mihai Daraban a precizat: ”Noi avem un mediu de afaceri fragil, un mediu de afaceri caracterizat foarte mult prin existența multor microîntreprinderi. Când spun microîntreprindere, trebuie să ne gândim la maximul nouă salariați și maximum două milioane de euro cifră de afaceri. Sunt 602.996 de microîntreprinderi în România, din cele 661.553 care au depus bilanțul. Avem 1.867 de societăți mari și foarte mari, aici le introducem pe toate, românești și străine. Avem 8.895 de întreprinderi mijlocii și 47.695 de întreprinderi mici.”

Radiografie cruntă

În acest context, Mihai Daraban a luat decizia să dea cărțile pe față, la DCNews LIVE. El a dezvăluit ceea ce niciun politician nu spune: ”Noi încercăm internaționalizarea business-ului românesc, pentru că, din păcate, stăm foarte rău la ceea ce înseamnă comerț exterior în afara granițelor UE. 70% din comerțul nostru intracomunitar este către țările UE, 15% către țările europene încă non-UE și mai avem pe restul planetei încă 15%. Când se spune că suntem pe ultimul loc în UE la inovare-cercetare, trebuie să fim conștienți că brandul românesc propriu-zis, produsul românesc, lipsește cu desăvârșire. Mă refer la acel produs în care minimum 50% din valoarea lui este aport românesc de material, de know-how, de ce vreți dvs. Eurostat spune că suntem pe ultimul loc la inovare-cercetare, tot ei spun că suntem pe penultimul loc la productivitatea muncii și pe ultimul loc la digitalizare administrativă.” a subliniat președintele CCIR. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel