Aceste ONG-uri îi cer Uniunii Europene (UE) "să pună în sfârşit în funcţiune un mecanism de debarcare previzibil şi coordonat" pentru migranţii salvaţi, în condiţiile în care se menţine incertitudinea cu privire la un eventual acord de repatriere între ţările membre.
"104 de supravieţuitori sunt încă o dată daţi uitării şi trebuie să aştepte pe puntea unei nave de salvare, fără o soluţie de debarcare preconizată", a deplâns directoarea adjunctă pentru operaţiuni ale SOS Mediteranee, Louise Guillaumat.
La 18 octombrie, Ocean Viking i-a salvat pe oamenii care se aflau în pericol pe o barcă pneumatică, la 50 de mile nautice de coastele libiene. Printre aceştia, 41 de minori şi două femei însărcinate.
Majoritatea migranţilor salvaţi sunt din Africa de Vest, potrivit SOS Mediteranee, cu sediul în Marsilia, sud-estul Franţei. Toţi "au declarat că au fost victime sau martori ale violenţelor fizice şi sexuale" în timpul călătoriei lor, a declarat şeful misiunii al MSF, Michael Fark.
Potrivit Înaltului Comisariat al Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi (UNHCR), migranţii care trec prin Libia în speranţa de a ajunge în Europa trăiesc în condiţii deplorabile într-o ţară cufundată în haos după prăbuşirea regimului lui Muammar al-Gaddafi, în 2011.
Ocean Viking a luat contact cu autorităţile maritime italiene şi malteze, cele două ţări cele mai apropiate, pentru a găsi "un port sigur" pentru acostare.
"Sperăm că o soluţie va fi găsită în zilele următoare, în caz contrar nava se va pomeni într-o situaţie complicată", a declarat Louise Guillaumat, deplângând incertitudinea care există în legătură cu un eventual acord între ţările europene asupra unui mecanism de repartizare a migranţilor salvaţi.
Un "preacord" a fost încheiat în La Valetta pe 23 septembrie între Franţa, Germania, Italia şi Malta, pentru o durată de şase luni, putând fi eventual prelungit, pentru a evita rătăcirea continuă a navelor de salvare.
Însă la Luxemburg, în 8 octombrie, au circulat detalii contradictorii. Secretarul de stat francez pentru afaceri europene Amelie de Montchalin a evocat în jur de zece ţări gata să conlucreze, însă pentru ministrul luxemburghez pentru afaceri externe şi imigraţie Jean Asselborn doar şapte ţări din UE s-au raliat acestei iniţiative.
"Situaţia în care se află astăzi Ocean Viking este un indicator clar că, chiar dacă există un acord, sunt dificultăţi în a-l pune în funcţiune", şi-a exprimat regretul Louise Guillaumat.
În afară de nava SOS Mediteranee, ONG-ul german Sea-Eye a salvat 90 de migranţi aflaţi în primejdie sâmbătă, în Marea Mediterană, şi aşteaptă la rândul ei să fie stabilit un "port sigur" ca să acosteze.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- BANCUL ZILEI: Lecția de Limba Româna
- Mai avem o lună cu Pluto în Capricorn! Fraze cheie pentru fiecare zodie
- Băutura japoneză care îmbunătățește somnul și abilitățile sociale
- Șoferul strivit de un tramvai în București era soțul femeii peste care s-a aruncat benzină în Parlament - surse / update
- Piromanul de la Parlament, declarat „erou național”. Ai grijă ce comentezi pe TikTok pentru că intră pe fir DIICOT! Mircea Toma și Valentin Jucan, reacții
- Candidatul care ne-ar putea aduce "o surpriză" la alegerile prezidențiale. Bogdan Chirieac, scenariul în care "victoria lui Marcel Ciolacu devine clară"
- Calendar Creștin Ortodox. Sărbătoare 19 septembrie 2024
- Ambasadorul SUA la Budapesta: Cum e posibil ca țara care s-a ridicat la luptă în 1956 împotriva sovieticilor să facă azi jocurile Rusiei?
- PSD, decizie privind legea care i-ar permite lui Iohannis să candideze la alegerile parlamentare din 1 decembrie 2024
- Elevii nu își vor mai putea filma profesorii în timpul orelor. Florian Lixandru: Există câteva excepții