Microbuze şcolare electrice, hybrid sau GNC. Cine este eligibil, ce sume se dau şi cum se aplică
UAT-urile din România pot aplica pentru achiziţia de microbuze şcolare electrice, spune Laurenţiu Neculaescu, preşedintele AFM. Iată condiţiile.
"Este vorba despre programul pentru microbuze electrice şcolare. Este un program în cadrul bugetului pentru anul 2023, l-am anunţat de la începutul anului. Am reuşit să finalizăm toate etapele, inclusiv transparenţa publică, am trimis ghidul de finanţare la Ministerul Mediului, spre publicare în Monitorul Oficial. Probabil săptămâna viitoare va apărea în Monitorul Oficial, şi imediat după publicare voi da dispoziţia privind demararea efectivă a programului, adică ziua în care se pot înscrie aplicaţii în program.
Am alocat 300 de milioane de lei, dar vom merge pe o supracontractare de 200%, adică 600 de milioane de lei. Sumele au fost defalcate pe trei categorii de UAT-uri. Avem UAT-uri unde numărul de elevi, pe raza judeţului, pentru că aplicantul va fi Consiliul Judeţean, este de până în 40.000 elevi, iar bugetul lor va fi de 7 milioane de lei. Judeţele unde avem între 40.000 şi 60.000 elevi vor avea 15 milioane lei la dispoziţie, iar judeţele care au peste 60.000 elevi vor avea 25 de milioane de lei la dispoziţie.
Pot achiziţiona trei tipuri de microbuze şcolare. Electrice full, hybrid plug-in sau alimentate cu GNC, gaz natural comprimat. Este opţiunea fiecărui aplicant să îşi aleagă tipul de microbuz pe care doreşte să îl achiziţioneze", a declarat Laurenţiu Neculaescu, preşedintele AFM, la DC NEWS.
Întrebat cine depune actele, preşedintele AFM a spus că este vorba despre "Consiliile Judeţene, pe baza solicitărilor venite de la primăriile din judeţul respectiv. Primăriile fac solicitare către CJ, iar CJ, când încarcă aplicaţia într-un sistem informativ, vor trebui să ataşeze la cererea de finanţare solicitările primite din judeţul respectiv. Dacă optează pentru microbuze full electric, vor avea eligibile şi staţiile de încărcare pentru acestea. Am lăsat la alegerea fiecărui judeţ în parte, pentru că diferă preţul între cele trei tipuri de vehicule. În funcţie de nevoi, ca număr de microbuze, fiecare să opteze pentru categoria respectivă. Dacă un judeţ are nevoie de mai multe microbuze, ar fi de bun simţ să le ia pe cele mai ieftine, adică GNC. Dacă au nevoie de mai puţine, pot achiziţiona full electric".
Ce se întâmplă în Capitală
"Pentru primăria municipiului Bucureşti nu este valabil. Discutăm de subdiviziuni. Sectoarele, dacă au şcoli în subordine, da, pot aplica. Noi le-am împărţit în funcţie de numărul de elevi, şi le-am denumit generic UAT-uri", a spus Laurenţiu Neculaescu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News