Echipamentul este format din patru senzori care monitorizează diferiți parametri fizici ai șoferului și poziția volanului, iar pe baza acestor date este capabil să emită o serie de semnale sonore care alertează pilotul în cazul în care este detectat un risc.
Conform cercetătorilor, oboseala este însoțită de o varietate de simptome, de la vedere încețoșată până la anxietate și modificări ale comportamentului conducătorului auto.
Majoritatea soluțiilor actuale utilizate pentru sporirea siguranței conducătorului auto se concentrează pe mișcarea ochilor și pe detectarea mimicii, însă noul sistem "merge mai departe de atât", după cum a remarcat Jaime Lloret, din cadrul Universității din Valencia.
Senzorii, conectați la placa electronică centrală
Sistemul este alcătuit dintr-o placă electronică care acționează ca o unitate centrală de procesare, doi senzori de presiune amplasați pe volan și alți doi ce măsoară temperatura conducătorului auto și monitorizează ambele mâini. De asemenea, acesta include un senzor de lumină și un dispozitiv care generează o atenționare sonoră în cazul în care detectează o situație de oboseală sau de distragere a atenției. În plus, este dotat cu un senzor de șoc ce detectează eventuale coliziuni sau o frânare bruscă și un buton plasat pe volan pentru resetarea sistemului după ce o alarmă a fost generată de sistem, a explicat Sandra Sendra, cercetătoare la Universitatea din Granada, conform sursei citate.
Senzorii sunt conectați la placa electronică centrală, care primește date în fiecare secundă și apoi le prelucrează și analizează cu ajutorul unui algoritm pentru a verifica dacă valorile colectate se află în limitele considerate normale. În momentul în care oricare dintre acești senzori înregistrează valori ce depășesc pragurile normale, algoritmul încearcă să definească dacă este vorba de o alarmă falsă sau dacă senzorii au înregistrat o posibilă situație de oboseală sau de distragere a atenției conducătorului vehiculului, caz în care este declanșat semnalul acustic.
Toate înregistrările sunt stocate pe un card micro-SD pentru o posibilă post-procesare, în caz de accident.
În viitor, cercetătorii intenționează să încorporeze un receptor GPS de mici dimensiuni pentru a înregistra poziția autovehiculului, dar și o tehnologie fără fir ce permite conectarea sistemului la telefoanele inteligente ale șoferilor, astfel încât sistemul să fie capabil să genereze un apel de urgență.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Prinţul Harry se întoarce în Anglia
- Horoscop Berbec, Taur, Gemeni, Rac. Zodia care primeşte "un strop suplimentar de carismă"
- Situaţia în care mulţi şoferi se încurcă. Cine are prioritate la intrarea pe banda din mijloc pe o şosea cu trei benzi pe sens
- Incendiu puternic în zona Aviației din Capitală / Galerie foto - video. Update: A fost emis RO-ALERT
- Primăria Deva cere daune materiale și morale pentru zilele în care telecabina care urcă pe Dealul Cetăţii nu a mers
- Fructul pe care japonezii îl mănâncă pentru a-și proteja memoria
- Ministra Muncii: România s-a angajat că va renunţa la posibilităţile de pensionare anticipată
- Un bărbat din Giurgiu este proprietarul motocicletei Regelui Mihai I şi a unei maşini ca cea folosită de comisarul Moldovan
- Chirieac: „Adevărata miză în cazul candidaturii lui Burduja”. Analistul „traduce” și gestul subtil făcut astăzi de Firea în legătură cu Marcel Ciolacu
- Capcanele pentru turiștii care vizitează Londra. Româncă stabilită în capitala Angliei: Te trezeşti că ai dat 20 de lire. Gata, ai sărit din buget!