Data actualizării:
Data publicării:

Mesaj stewardesă Tarom: Ce implică incidentul, cu PAX la bord, pe destinația Tel Aviv? Ni s-a refuzat dreptul la supraviețuire!

Autor: DCNews Team | Categorie: Stiri
WhatsApp

DCNews a intrat în posesia unor mesaje trimise pe grupurile unor piloți și stewardese Tarom. Unul dintre aceste mesaje este impresionant. O șefă de cabină se plânge colegilor că sistemele de salvare, în cazul unui zbor de la Tel Aviv la București, nu au funcționat. Stewardesa are sentimentul că ”i s-a refuzat dreptul la supraviețuire”.

VEZI ȘI: RĂZBOI POLITIC. "Mircea Geoană categoric a trădat"

Incidentul  ar fi avut loc în dimineața zilei de 16 octombrie. Tarom nu a făcut publice informații despre avarie, iar avionul nu avea pasageri la bord. În jurul orei 00:45, cursa charter de Tel Aviv, pe tronsonul de întoarcere, zbor ferry, s-a depresurizat. Din acel moment, potrivit stewardesei, totul a început să funcționeze rău, ca într-un coșmar.

Contactați de DC News, reprezentanții TAROM au spus că vor transmite informații cu privire la acest subiect în cel mai scurt timp posibil.

 ”Nici masca de la locul 3C nu furniza oxigen”

”Deoarece in cabina pax (pasagerilor-n.r.) sistemul de oxigen fix nu fusese inca declansat, am incercat sa folosesc butelia portabila de oxigen de la strapontina fata, insa aceasta refuza sa porneasca odata instalata masca la stutul HI... am considerat ca este obstructionat si am mutat masca la stutul LOW, insa am avut acelasi rezultat- adica NU FURNIZA OXIGEN!!! Mentionez ca la pre-flight check manometrul buteliei in cauza indica 2000 PSI. 

Intre timp, au cazut mastile din sistemul fix de oxigen al avionului si am incercat sa folosesc masca de la randul 1D; am tras-o, insa nu furniza oxigen, am tras-o pe cealalta, acelasi rezultat!!!! In acele secunde in care, parca timpul se dilata, am realizat ca nu functioneaza nici sistemul fix de oxigen si m-am intors cu disperare spre butelia portabila,fortand cuplarea mastii in stutul HI inca o data, si MINUNE!!! butelia a inceput sa furnizeze oxigen  dar... pt scurt timp; desi manometrul ei indica 1500 PSI, aceasta nu a mai furnizat oxigen!! predand-o tehnicului la aterizare, in aceasta stare.

 Dupa ce comandantul a anuntat ca nu mai e nevoie de masti, m-am ridicat de pe strapontina si am verificat masca de la locul 3C- nici acesta nu furniza oxigen; iar colega mea in spate a incercat sa foloseasca masca de la penultimul rand stg si a simtit exact acelasi lucru”, își anunță colegii din companie șefa de cabină a zborului de la Tel Aviv.  

”V-ați fi putut uita în ochii copiilor mei, domnilor directori?”

Disperată, ea adresează un mesaj și conducerii companiei:

”STIU CA DV VA BUCURATI DOMNILOR DIRECTORI CA NU AM AVUT PAX LA BORD. DAR IN OCHII COPIIILOR MEI V-ATI FI PUTUT UITA???

REALIZATI GRAVITATEA ACESTUI INCIDENT???

REALIZATI CE IMPLICATII AR FI AVUT ACEST INCIDENT CU PAX LA BORD???

 SI MAI ALES PE ACEASTA DESTINATIE, TEL AVIV???”, adresează o întrebare retorică șefilor Tarom.

Mesajul trimis  de stewardesa de pe zborul de Tel Aviv a îngrijorat  personalul navigant. Stewardesa care a avut curajul să trimită conducerii un mesaj de protest explică gestul. ” Acest personal navigant pe care dv il desconsiderati prin ignorarea problemelor sale, prin umilirea nerespectarii drepturilor sale si mai grav dintre toate, iata, mi s-a confirmat! prin NEACORDAREA DREPTULUI LA SUPRAVIETUIRE in cazul unui incident aviatic!

CAT DE GRAV VI SE PARE???

Am sa va raspund tot eu ,... SUFOCATA IN NEPUTINTA, SUFOCATA IN UMILINTA, SUFOCATA IN REVOLTA !!!!”, scrie șefa de cabină.

Comandantul cursei: nu am putut controla rata de urcare a cabinei. Oxigenul a funcționat

Comandantul aeronavei confirmă incidentul, tot printr-un mesaj adresat colegilor. Pilotul neagă probleme la buteliile sau măștile de oxigen din cabina pasagerilor,  susținând că acestea au funcționat corect. Totuși, scrisoarea sa arată că și  piloții au avut  probleme serioase, pe care au reușit să le depășească, aterizând cu bine.  

”Stimati Colegi,

Am fost intrebat de mai multi dintre dumneavoastra despre depresurizarea pe care am avut-o saptamana trecuta si despre functionarea sistemelor de oxigen la YR-BGD. De aceea, am incercat mai jos sa redau pe scurt ceea ce s-a intamplat si sa infirm teoria conform careia sistemele de oxigen nu ar fi functionat corespunzator.

In coborare catre Otopeni, cu o rata de numai 1000 fpm, la aproximativ FL340, dupa 2 ore la croaziera ( FL 360 ), in conditii normale de zbor, a avut loc o decompresie rapida a avionului din cauze pe care nu le cunosc.

Acul variometrului de cabina era dat peste cap, aratand o rata de urcare de peste 4000 fpm. Nu am putut controla rata de urcare a cabinei cu nici unul din modurile de lucru ale controlletrului (Standby sau Manual), desi pozitia indicatorului outflow valve arata ca aceasta este inchisa (functionare normala).

Am coborat rapid la FL 080 in cateva minute, timp in care echipajul de cabina a folosit oxigen suplimentar. Am instruit echipajul de cabina sa foloseasca oxigen inainte ca mastile sa cada, deoarece ma asteptam ca acest lucru sa se intample: depasisem deja altitudinea de 10000 feet in cabina, dar inca nu ajunsesem la 14000 feet (altitudinea la care mastile cad automat).

Unul din colegii insotitori de bord era cu noi in cabina in momentul depresurizarii, motiv pentru care a fost instruit sa isi puna masca observer-ului si sa ramana asezat acolo.

Deoarece, la un moment dat, dupa caderea mastilor in cabina, unul din membrii echipajului de cabina a avut impresia ca nu primeste oxigen din butelia portabila, s-a incercat folosirea catorva masti de la pasageri, care au functionat corect, fara exceptie.

Mentionez ca punga de sub masca de oxigen NU trebuie sa se umfle neaparat.

Faptul ca punga ramane neumflata NU reprezinta o indicatie ca nu se primeste oxigen.

Avionul a inceput sa se presurizeze la loc in timpul coborarii (prima data am constatat acest lucru in jur de FL150), dar dupa ce altitudinea de 14000 feet fusese atinsa in cabina, mastile cazusera, iar coborarea de avarie fusese initiata. Am decis atunci sa ramanem cu avionul depresurizat, nu ar fi avut sens sa incercam altceva. 

In concluzie, a fost o coborare de urgenta efectuata in urma unei depresurizari a avionului, iar sistemele de oxigen suplimentar au functionat normal. 

Le multumesc foarte mult colegilor mei din echipaj pentru comportamentul calm si profesionist si pentru lucrul in echipa de care au dat dovada cu aceasta ocazie.

Sper ca informatiile de mai sus sa fie de folos,

O seara placuta”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel