Medicii fac echipă cu ChatGPT pentru a gestiona mesajele de la pacienți. Oamenii apreciază mai mult roboții pentru că ar da dovadă de empatie
Sistemele de sănătate apelează la inteligența artificială pentru a rezolva o provocare majoră pentru medici: să vadă un flux constant de pacienți și să răspundă prompt la mesajele oamenilor.
Medicii din trei sisteme diferite de îngrijire a sănătății din SUA testează un instrument AI „generativ” bazat pe ChatGPT, care redactează automat răspunsuri la întrebările pacienților cu privire la simptomele, medicamentele și alte probleme medicale. Scopul este de a ajuta la reducerea timpului petrecut de medici pentru comunicările scrise și de a le oferi timp pentru a vedea mai mulți pacienți față în față, precum și de a se concentra pe sarcini mai complexe din punct de vedere medical, conform CBSNews.
UC San Diego Health și UW Health au implementat instrumentul din aprilie. Stanford Health Care, considerat unul dintre cele mai importante spitale din țară, se așteaptă să pună instrumentul AI la dispoziția unor medici cât de curând.
„Mesajele pacientului în sine nu sunt o povară, ci e vorba mai degrabă de o nepotrivire cerere-capacitate”, a declarat pentru CBS MoneyWatch dr. Patricia Garcia, un gastroenterolog la Stanford, care conduce proiectul pilot. „Echipele de îngrijire nu au capacitatea de a aborda în timp util volumul de mesaje de la pacienți”, a spus ea.
Instrumentul, o versiune conformă cu HIPAA a modelului de limbaj GPT al OpenAI, este integrat în căsuțele de e-mail ale medicilor prin portalul pentru pacienți „MyChart” al companiei de software medical Epic, care le permite clienților să trimită mesaje furnizorilor de servicii medicale.
„Ar putea fi o oportunitate excelentă de a sprijini îngrijirea pacientului și de a oferi clinicienilor interacțiuni mai complexe”, a spus dr. Garcia.
Speranța este că instrumentul va duce la mai puțină muncă administrativă pentru medici, în același timp îmbunătățind implicarea și satisfacția pacienților. „Dacă funcționează așa cum a fost prezis, este o victorie generală”, a adăugat ea.
Poate AI să arate empatie? Pacienților le plac răspunsurile date de robot
Deși corespondența cu noua generație de inteligență artificială nu înlocuiește interacțiunea cu un medic, cercetările sugerează că tehnologia este acum suficient de sofisticată pentru a interacționa cu pacienții.
Un studiu recent publicat în jurnalul JAMA Internal Medicine a constatat că pacienții preferau răspunsurile de la ChatGPT în detrimentul celor de la meidic la aproape 200 de întrebări postate pe un forum de socializare online. Răspunsurile chatbot-ului au fost evaluate mai bine de către pacienți atât pentru calitate, cât și pentru empatie, au descoperit autorii.
Dr. Christopher Longhurst, un autor al studiului, a spus că acest lucru arată că instrumente precum ChatGPT oferă o promisiune enormă pentru utilizarea lor sănătate.
„Trebuie să fim atenți”
În ciuda potențialului AI de a îmbunătăți modul în care clinicienii comunică cu pacienții, există o serie de preocupări și limitări în ceea ce privește utilizarea chatbot-urilor în mediile de îngrijire a sănătății.
În primul rând, deocamdată chiar și cele mai avansate forme ale tehnologiei pot funcționa defectuos sau „halucina”, oferind răspunsuri aleatorii și chiar eronate la întrebările oamenilor.
„Cred că are potențialul de a avea un impact atât de mare, dar, în același timp, trebuie să fim atenți”, a spus dr. Garcia. „Avem de-a face cu pacienți reali cu probleme medicale reale și există preocupări cu privire la problemele acestor sisteme de inteligență artificială. Așa că este foarte important ca primii utilizatori la nivel național să se folosească de tehnologie foarte atent și cu o privire foarte conservatoare”, a mai spus ea.
În al doilea rând, rămâne neclar dacă chatboții sunt potriviți să răspundă la multe tipuri diferite de întrebări pe care le-ar putea avea un pacient, inclusiv cele legate de evoluția bolii, tratament, rezultatele testelor, asigurări și multe alte probleme care apar adesea când vine vorba de sănătate.
O a treia preocupare se concentrează pe modul în care produsele AI actuale și viitoare asigură confidențialitatea pacientului. Odată cu creșterea numărului de atacuri cibernetice asupra unităților de îngrijire a sănătății, utilizarea tot mai mare a tehnologiei în îngrijirea sănătății ar putea duce la o creștere vastă a datelor digitale care conțin informații medicale sensibile. Acest lucru ridică întrebări urgente cu privire la modul în care aceste date vor fi stocate și protejate, precum și ce drepturi au pacienții în a interacționa cu chatboții cu privire la îngrijirea lor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News