Măsură neobișnuită a unei companii aeriene. Au scos din scaunele din avione pentru a folosi mai puțin personal
O companie aeriană a ales să ia o măsură mai puțin obișnuită pentru a nu suplimenta personalul, scoțând din locurile disponibile în avioane.
EasyJet intenționează să elimine din locurile unor avioane în această vară, astfel încât să poată opera zboruri cu mai puțin personal de cabină. Compania aeriană se luptă cu lipsa de personal în timp ce încearcă să își revină la nivelurile de dinainte de pandemie.
Prin eliminarea rândului din spate de scaune din flota sa de A319, EasyJet a spus că va putea zbura cu trei membri ai echipajului de cabină în loc de patru. Acest lucru ar limita numărul de persoane la bord la maximum 150 de pasageri.
Zborurile vor putea opera cu numărul minim de însoțitori
Zborurile vor respecta în continuare reglementările Autorității Aviației Civile (CAA) privind numărul necesar de echipaj de cabină, care se bazează pe numărul de locuri fizice, mai degrabă decât pe pasagerii de la bord.
Companiile aeriene și aeroporturile din Marea Britanie s-au confruntat cu deficit de personal începând de la Paște, deoarece cererea de călătorii a luat amploare din nou, ca urmare a eliminării tuturor restricțiilor de călătorie rămase din Regatul Unit Covid. EasyJet și BA au fost forțate să reducă sute de zboruri luna trecută, deoarece focarele de COVID-19 s-au înmulțit, ținând personalul în afara serviciului și făcând dificilă menținerea programelor de zbor complete.
Multe companii aeriene, inclusiv EasyJet, angajează echipaj de cabină pentru a înlocui personalul disponibilizat în timpul pandemiei. Dar experții prevăd că dificultățile vor continua încă cel puțin 12 luni. Între timp, EasyJet a spus că schema de limitare a numărului de pasageri pe A319 va permite companiei aeriene să opereze cu mai multă certitudine. Schimbarea capacității a fost foarte mică ca proporție a numărului total de pasageri din sezonul de vară, a adăugat acesta.
Risc ca avioanele civile să fie lovite din greşeală
"Aşa cum s-a dovedit deja în alte războaie, erorile de identificare sunt uşor de făcut în zone de conflict. Acest risc este comun tuturor combatanţilor. Dacă adăugăm şi posibilitatea bruierii mijloacelor electronice de navigaţie, a instrumentelor de identificare, atunci ar fi uşor de văzut cum avioane civile, pline de oameni nevinovaţi, să fie ţintite de rachete sau arme cu detecţie radar", avertizează EASA.
EASA a adăugat că există şi riscul ca numărul operaţiunilor militare din aeroporturile civile să crească, dar şi că "dronele militare şi aeronavele care operează în zone de conflict pot cu uşurinţă şi fără intenţie să intre în spaţiul aerian civil adiacent". Citește mai multe AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News