Maşinile fără şofer NU sunt o soluţie pentru reducerea poluării
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Sursa: Pixabay
Sursa: Pixabay
Un studiu de la Facultatea de Drept a universităţii Harvard arată că maşinile fără şofer pot creşte nivelul poluării, în loc să îl reducă. 

Studiul contrazice astfel teoriile conform cărora taxiurile care se conduc singure ar putea ajuta în lupta împotriva poluării. Se pare că vehiculele cu zero emisii de carbon pot agrava multe dintre problemele de azi. 

"Deşi emisiile vehiculelor electrice sunt mult mai mici decât ale vehiculelor convenţionale, maşinile fără şofer care funcţionează în regim e taxi ar putea duce la creşterea numărului de călătorii, la creşterea numărului de kilometri parcurşi şi, astfel, la creşterea emisiilor", arată studiul, citat de thenewsglory.com.

Transportul este, de altfel, unul dintre principalii poluatori şi emiţători de gaze de seră. Înlocuirea unor vehicule convenţionale cu unele electrice care se conduc singure ar putea ajuta la reducerea emisiilor, dar creşterea cererii pentru astfel de maşini ar avea, de fapt, efectul invers. Şi asta deoarece percepţia publică este că astfel de vehicule sunt ieftine şi prietenoase cu mediul. 

Astfel, autorii studiului concluzionează că soluţia ar fi de fapt serviciile de ride-sharing, dar şi realizarea unor taxi-uri electrice cu cel puţin 50 % "mai curate" decât maşinile electrice de azi. 

Joe Biden vrea mai multe maşini electrice 

 

Președintele Statelor Unite, Joe Biden, dorește ca jumătate din toate mașinile vândute în țară să fie autoturisme cu emisii zero până în 2030, transmite Casa Albă. Potrivit BBC, acest lucru ar duce la reducerea emisiilor de carbon și ar putea permite americanilor să concureze cu China.

Industria transporturilor emite 29% din toate gazele cu efect de seră din Statele Unite ale Americii, așa cum se arată în datele din 2019. În plus, americanii sunt în urmă când vine vorba de vehicule cu emisii zero, ținând cont că Europa și China se adaptează mai repede viitorului verde al transporturilor. Trei dintre cei mai mari producători auto s-au bucurat la auzirea veștilor, însă acest lucru nu implică vreo obligație legală.

Doar două procente din vânzările de mașini au fost în segmentul electric în Statele Unite în 2020, astfel că americanii pălesc în fața europenilor care au cifre de cinci ori mai mari. Bineînțeles, Joe Biden nu este atât de radical ca statul american California care și-a propus ca până în 2035 să permită exclusiv vânzarea mașinilor verzi. Din nefericire, în acest moment mașinile emit jumătate din toate emisiile de carbon ale statului.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel