Maşina care a luat foc în Pasajul Unirii arată o realitate dură. Şoferii români nu vor sau, mai rău, nu ştiu să acorde ajutor
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Captură video Youtube Euronews
Captură video Youtube Euronews
O maşină a luat foc, în mers, în Pasajul Unirii din Bucureşti. Focul a apărut în zona motorului, iar maşina a ars în întregime în scurt timp. Din fericire, nu au fost victime, toată lumea reuşind să se autoevacueze. 

Dar imaginile de la faţa locului arată o realitate dură. Şoferii români nu vor sau, mai rău, nu ştiu să acorde ajutor. În momentele în care şoferul maşinii arse a oprit şi şi-a luat copilul din maşină, flăcările deja se manifestau. Totuşi, pe lângă el au trecut mai multe vehicule, fără ca vreunul dintre ceilalţi şoferi să oprească. 

VEZI AICI VIDEO

În mod normal, şoferii ar trebui să oprească la accidentele rutiere şi să acorde primul ajutor victimelor. În cazul de faţă, primul ajutor ar fi constat în folosirea extinctorului din dotarea obligatorie a fiecărei maşini. Doar că nu s-a oprit nimeni. Care ar putea fi motivele? 

Le-a fost frică şoferilor de explozia maşinii care ardea? 

În filme, vedem mereu cum maşinile explodează la tamponări, la derapaje, la gloanţe trase în rezervor, explodează când iau foc. Parcă nu e film dacă nu există explozii! Numai că în realitate lucrurile stau complet diferit. 

Conform 4tuning.ro, incendiile de la bord nu se manifestă brusc cu flacără deschisă. De cele mai multe ori, iese fum sau se simte miros de plastic ars înainte de manifestarea flăcărilor. Acelea sunt momentele în care maşina trebuie oprită şi trebuie căutată sursa fumului, pentru a putea fi stinsă. 

În cazul unor flăcări la motor, acestea pot fi stinse cu ajutorul extinctorului. Sau extinctoarelor, dacă sunt şi alţi participanţi la trafic. 

Problema este că multe maşini sunt echipate mai degrabă cu "spray" de stingere a focului, care nu are mare efect pe flăcări deschise, prezente doar pentru ca şoferii să nu fie amendaţi pentru lipsa lor. 

Exploziile pot apărea, conform sursei citate, atunci când incendiul se manifestă în partea de spate a maşinii sau în habitaclu, pentru că flăcările ajung la rezervor. În faţa maşinii, focul este întreţinut de plastic, cauciuc, furtune sau izolaţii. Odată scoasă cheia din contact, benzina nu mai ajunge în motor şi nici focul nu mai ajunge tocmai în spate, la rezervor. De aceea, în astfel de situaţii se poate interveni rapid cu extinctor. 

Problema cea mai mare... mulţi şoferi NU VOR să ajute 

Dincolo de problema neştiinţei sau a neputinţei, apare şi cea a nepăsării. Care este cea mai gravă. Trăim într-o lume în care ne oprim să fotografiem locul unor accidente grave, după care călcăm pedala de acceleraţie şi intrăm în depăşiri periculoase, fără să realizăm că exact astfel de manevre au dus la momentele tragice la care căscăm gura. 

Preferăm, mai degrabă, să spunem că "şi-a adus maşina din Germania, fusese condusă de o bătrânică până la supermarket", să râdem, şi să trecem mai departe, în loc să ajutăm şoferul care are un incident, fie că e vorba de o tamponare, fie de un incendiu la bord. 

Nu generalizez, Doamne fereşte. Sunt şofer, am avut incidente şi am avut parte de oameni extrem de săritori. Dar, după imaginile din Pasajul Unirii, altă explicaţie eu nu găsesc... 

CITEŞTE ŞI Mașină în flăcări la Pasajul Unirii: Doi copii și un adult se aflau în automobil. Pompierii au intervenit cu dificultate

*acest articol reprezintă o opinie

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel