Pedepsită de când ofiţerii ruşi au folosit Facebook şi alte mijloace social media pentru a influenţa alegerile care l-au adus pe Donald Trump la putere în Statele Unite, Facebook a anunţat că are resursele şi personalul necesar pentru a proteja votul UE din 26 mai.
Zuckerberg a spus că au fost multe alegeri importante în 2016 și că au fost relativ curate, lucru care a demonstrat că sistemele de securitate cibernetică pe care le-a construit pentru a proteja integritatea acestora au funcţionat.
"Cu siguranţă am făcut multe progrese ... Dar nu, nu cred că cineva poate garanta într-o lume în care aveţi state care încearcă să intervină în alegeri, nu există nici un lucru pe care să-l putem face şi să spunem, gata, acum am rezolvat problema", a declarat Zuckerberg, într-un interviu acordat postului naţional irlandez de televiziune RTE.
Tactica guvernelor, mai sofisticată
"Aceasta este o cursă a înarmării în curs de desfăşurare în care ne consolidăm constant sistemele de securitate, dar tactica acestor guverne devine mai sofisticată", a adăugat Zuckerberg.
"În UE pentru viitoarele alegeri, aducem întreaga gamă de strategii şi instrumente care au funcţionat foarte bine în multe alegeri importante până acum, aşa că am multă încredere", a spus Zuckerberg la Dublin, unde se află sediul internaţional al companiei.
Agenţiile americane de informaţii au ajuns la concluzia că Rusia a întreprins o operaţiune de dezinformare şi hacking pentru a submina procesul democratic american şi a ajuta campania candidatului republican de atunci Donald Trump. Moscova a negat implicarea în alegerile din 2016 din SUA.
Sub presiunea autorităţilor de reglementare din UE de a face mai mult pentru a proteja împotriva imixtiunilor externe în viitoarele alegeri legislative din luna mai, Facebook şi-a întărit săptămâna trecută regulile privind publicitatea politică în Europa.
De asemenea, a anunţat intenţia de a intensifica eforturile de combatere a dezinformării înaintea votului şi va colabora cu agenţia germană de ştiri DPA pentru a-şi îmbunătăţi activitatea de verificare.
Noile reguli impuse de Facebook
Din 29 martie au intrat în vigoare noile reguli privind publicitatea politică pe Facebook, în preajma alegerilor pentru Parlamentul European. Astfel, postările cu conținut electoral trebuie să fie marcate ca atare, cu indicarea sursei, iar într-o bază de date sunt disponibile informații esențiale - cine a plătit reclama și care e suma.
Pentru a stăvili invazia de știri false, care ar putea influența rezultatul europarlamentarelor, au intrat în vigoare noi reguli de conduită pentru giganții internetului. Administratorii Facebook vor șterge orice postare electorală care nu dezvăluie sursa de finanțare, suma plătită și publicul țintă.
Vezi și: Știri false. Mark Zuckerberg, somație. Comitet internaţional
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- BANCUL ZILEI: Ați greșit numărul!
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui
- Miracolul Luminii Sfinte? Ce știm despre aprinderea ei: Un arab și un turc verifică înainte Sfântul Mormânt
- Mioara Roman îi trimite semne Oanei Roman, din lumea de dincolo, chiar în Săptămâna Mare / foto în articol
- Preotul Paul Iulius Negoiță, despre cea mai importantă tradiție de Înviere. Puțini mai respectă de Paște această regulă foarte veche, dar extrem de valoroasă