După cum se știe, mașinile electrice pierd din autonomie iarna din cauza temperaturilor scăzute. Pentru a rezolva problema, sau cel puțin pentru a-i reduce relevanța, este totuși posibil să luați în considerare câteva aspecte pentru a păstra autonomia bateriei și, în consecință, pentru a limita consumul de energie în călătoriile zilnice.
Principalele cauze ale scăderii autonomiei
Mașinile și vehiculele electrice consumă mai mult iarna, deoarece la temperaturi scăzute energia de la bateriile litiu-ion este folosită și pentru încălzirea habitaclului. Apoi, este și nevoia de a supraîncălzi bateriile în sine pentru a le aduce la temperatura de funcționare potrivită, care trebuie să fie făcută într-un interval bine definit.
Sau - dar acest lucru este valabil și pentru vehiculele cu motoare endotermice - și folosirea anvelopelor de iarnă care impun o rezistență aerodinamică este un factor care contribuie la o autonomie mai scurtă a bateriei.
Aceștia sunt practic factorii care provoacă un consum mai mare al bateriilor mașinilor electrice. Și dacă pentru utilizarea anvelopelor de iarnă nu se poate face mare lucru acestea fiind imperios necesare, se poate acorda o oarecare atenție problemei încălzirii pentru a minimiza impactul și, în consecință, a te bucura de o autonomie mai mare chiar și atunci când temperaturile se apropie de îngheț, potrivit Virgilio.
Sfat pentru mărirea autonomiei
Nu sunt multe lucruri pe care le poți face pentru mărirea autonomiei unei baterii dar, pe lângă utilizarea modului Eco, care ajută la creșterea autonomiei prin reducerea puterii sistemului de aer condiționat, preîncălzirea habitaclului atunci când mașina se încarcă este o opțiune de luat în considerare, astfel încât curentul să ajungă direct din rețea și nu de la bateriile vehiculului, deci fără a afecta autonomia acestuia.
Alte măsuri preventive
Pentru a vă menține bateria în cea mai bună stare posibilă puteți avea în vedere următoarele lucruri:
- încercați să lăsați mașina electrică conectată dacă plecați în vacanță fără ea.
- evitați ca mașina electrică să rămână cu 10-20% energie în baterie. Toate vehiculele electrice au o capacitate mică a bateriei, dar evitarea atingerii zonelor critice ale bateriei este o practică bună.
- când încărcați o mașină electrică încercați să nu depășiți procentul de 90% din capacitatea bateriei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Alternativa din capitalele europene, după interzicerea centralelor pe gaz. Ștefan Pălărie (USR): Nu transportă gaz până în apartament
- Dan Negru mai vrea o lege dacă se decide închiderea supermarketurilor în weekend: Să-i interzică lui Bartoș!
- AFM, finanțare de 1900 de euro pentru fiecare familie unde venitul pe membru este sub 1700 de lei. Ce este programul ”Prima Conectare”. ”Aduceți civilizația în casa omului”
- Modificarea adusă de Guvern pentru cei care locuiesc la bloc. Se schimbă modul de calcul și costurile pentru consumul de energie termică
- BANCUL ZILEI: După căsătorie...
- Mișcarea care va reduce drastic numărul de cancere în România. Ce e Programul Horizon. Aflăm totul de la europarlamentarii Dreapta Unită
- BANCUL ZILEI: Bulă, test la școală
- Programul garanție-returnare: Modificare pentru când aparatele de reciclare nu funcționează. Ministrul Fechet: Magazinul, obligat să le preia manual
- Strategul Cristian Socol, reacție la ultimele date Eurostat despre România. Am depășit și Ungaria. Cea mai mare viteză din ultimii 10 ani
- 97% din deșeurile din România sunt de proveniență industrială. Adevărul care doare: De aici luăm infringement-uri
- Detalii din culisele filmului Kingdom of Judas, prima producţie românească vorbită în limba engleză
- Lazea (BNR) spune că nivelul de trai din România nu mai crește. Ciuvică: Bate și el câmpii