'Parlamentul European a votat pe date de 12 decembrie a.c. raportul meu pentru Facilitatea de Transport Europeană. Prin amendamentul pe care l-am propus la raportul privind Mecanismul de Conectare a Europei, secţiunea Transport şi care a fost adoptat cu 605 voturi pentru în sesiunea plenară de la Strasbourg a Parlamentului European, am reuşit să cresc fondurile europene pentru proiectele de transport cu 6 miliarde de euro faţă de propunerea de buget avansată de Comisia Europeană. Aceste fonduri suplimentare sunt evident destinate şi României. Singura condiţie este să dorim să folosim fondurile europene nerambursabile pentru a scoate din această criză prelungită infrastructura rutieră şi feroviară', afirmă Marinescu, într-un comunicat de presă remis joi.
Unde vor fi folosiți banii
Acesta susţine că printre priorităţile de finanţare a introdus sectoarele rutiere Siret-Suceava, Focşani-Albiţa şi sectoarele feroviare Arad-Braşov-Predeal şi Bucureşti-Craiova, precum şi prelungirea, pe cale rutieră, a coridorului european 'RinDunăre', de la Bucureşti către Focşani şi Albiţa. Pentru a creşte transparenţa proiectelor, Comisia Europeană va publica în timp real o hartă cu stadiul de implementare a proiectelor. Europarlamentarul PNL afirmă că în calitate de raportor al Parlamentului European pentru Mecanismul de Conectare a Europei va începe din ianuarie 2019 negocierile cu Preşedinţia română a Consiliului. 'În perspectiva acestor negocieri, pe care le întrevăd ca fiind foarte dificile, lansez un apel public către Ministrul Transporturilor şi către premierul Dăncilă să revină asupra deciziei de a finanţa proiectele din infrastructură prin parteneriate public-privat şi să acorde mai multă atenţie fondurilor europene nerambursabile. Un guvern care deja a demonstrat că refuză fără nicio explicaţie fondurile europene nu are cum să-mi fie aliat în negocierea dură din Consiliu privind păstrarea acestor 6 miliarde de euro pentru finanţarea politicii de transport', mai spune Marinescu.
Ce înseamnă Mecanismul de Conectare a Europei
Mecanismul de Conectare a Europei este unul dintre principalele instrumente de finanţare ale Uniunii Europene, prin care se urmăreşte stimularea creşterii economice, a competitivităţii şi crearea de locuri de muncă. Finanţarea prin Mecanismul de Conectare a Europei vizează trei sectoare de activitate: transport, energie şi reţelele digitale. Propunerea de finanţare avansată de Comisia Europeană la 6 iunie 2018 a fost următoarea: CEF integral - 42,3 miliarde euro, dintre care pentru sectorul transporturilor - 30,6 miliarde euro, pentru sectorul energie - 8,7 miliarde euro şi pentru sectorul digital 3 miliarde euro.
VEZI ȘI:
Rezoluţie PE împotriva României. Buşoi, gest de remarcat. Singurul care a procedat corect
Rezoluţie PE. Europarlamentarii români, vot
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Cine a fost iubirea secretă a lui Toma Caragiu. Din cauza ei actorul a intrat în depresie și a stat închis în bibliotecă zile la rând
- România e cu un pas înainte față de țările Schengen. Despescu: Toți apreciază modelul românesc. Suntem bifați ca model de urmat / video
- Corneliu Ștefan: În Dâmbovița s-au pornit motoarele în cel mai mare proiect cu fonduri europene din istoria Regiunii Sud-Muntenia
- Air Schengen și nu prea. Românii, controlați pe aeroporturile din Paris și Viena. Klaus Iohannis anunță "o discuţie foarte serioasă"
- Răsturnare de situație la înmormântarea lui Costel Corduneanu. Ce a decis familia pentru cel supranumit „Stăpânul Moldovei“
- Naty Badea: Nu mai este de trăit în Italia. Mie îmi este foarte teamă chiar și să merg pe stradă
- Tânărul întors din Olanda care și-a deschis grădină cu lalele pe 2.000 de mp. Accesul pentru public este liber, iar ședința foto profesională e inclusă
- Visul gălățenilor a devenit realitate. A fost lansată nava de pasageri
- Scenariul lui Adrian Năstase privind războiul din Ucraina / video
- Ninge în mai multe zone din România. Imaginile zilei, cu pomii înverziți acoperiți de zăpadă, după temperaturi de peste 30°C / foto și video în articol