"Sunt avantaje şi dezavantaje de ambele părţi în ceea ce priveşte munca de acasă. De regulă, cei care au copii percep mai mult dezavantajele lucrului de acasă, iar cei care nu au copii preferă să se perpetueze această practică pe un termen cât mai lung, pentru că e mult mai comod: nu mai petreci timp în trafic, poţi să lucrezi în pijama, poţi să ai un ‚call’ de pe terasă şi aşa mai departe.
Românilor le place munca de acasă. Asta arată studiile recente, însă consideră că este destul de dificil să-şi împartă timpul între viaţa de familie şi activităţile de birou. De multe ori, faptul că lucrezi de acasă poate să te întrerupă de la activităţile pe care le ai de efectuat ca şi muncă de birou, pentru că eşti foarte tentat să amâni sarcinile pe care le ai de dus la îndeplinit, ca să te ocupi de treburile gospodăreşti, sau să îţi ajuţi copiii să-şi facă temele.
Influenţele negative ale statului acasă - şi aici nu mă refer numai la angajaţi ci şi mai ales la copii, s-au înregistrat în ceea ce priveşte modalitatea de petrecere a timpului acasă. Majoritatea părinţilor s-au plâns că, o dată cu pandemia, petrec mult mai mult timp în faţa ecranului şi a fost afectat foarte mult comportamentul de socializare al copiilor. Asta de altfel se reflectă şi în comportamentul adulţilor. Principalul dezavantaj identificat de către cei care au experimentat lucrul de acasă a fost acela că nu au mai avut acelaşi context să socializeze cu colegii, prietenii", a explicat, într-un interviu acordat DC News, Mădălina Hideg.
VIDEO:
Pandemia şi telemunca au crescut cu 50% vânzările de electronice şi electrocasnice
Vânzările de produse electronice şi electrocasnice pentru gătit, curaţenie sau pentru lucru de acasă au crescut cu peste 50% atât în anul 2020 cât şi în primul trimestru al anului 2021, pe fondul schimbărilor aduse de pandemie în tendinţele de consum, arată o analiză realizată de GfK.
Astfel, în primul trimestru al anului 2021 achiziţiile românilor de produse care fac mai uşoară munca de acasă şi curăţenia au continuat să înregistreze creşteri substanţiale în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior. Vânzările de tablete s-au dublat, iar vânzările de computere mobile au crescut cu peste 50%.
De asemenea, vânzările de aspiratoare au crescut cu peste 50%, principalii driveri de creştere fiind produsele premium de tip robot şi aspiratoare verticale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- SUA și Coreea de Sud blochează transporturile de petrol din Coreea de Nord. Cooperare ilegală cu Rusia, suspectată
- Musaca de post, rețeta simplă. Cine a zis că fără carne n-are gust?
- Ruptura dintre Harry și William, tot mai adâncă. Condiția Ducelui de Sussex pentru a veni de Paște în Marea Britanie
- Horoscop 27 martie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care trebuie să facă schimbări la serviciu. Șefii te vor privi cu alți ochi
- Modificare majoră în Programul Casa Verde Fotovoltaice 2024. Laurențiu Neculaescu (AFM): Am învățat de anul trecut / video
- Cele mai vândute telefoane din lume. Samsung nu este nici măcar în top 10
- Șoferii, constrânși fizic să reducă viteza. Titi Aur, despre măsura care îi deranjează pe teribiliști: Forțată, dar necesară! / video
- Mircea Coșea analizează ”războiul șefilor de la guvern cu șefii BNR”: Trebuie să ne speriem!
- Casa Verde Fotovoltaice 2024. Laurențiu Neculaescu, AFM: Buget record! Actele necesare
- Noi reguli în aeroporturile din România, din 31 martie. Poliția de Frontieră explică ce se schimbă odată cu intrarea în Schengen aerian