Marea revoluție a joburilor: Telemunca, avantaje şi dezavantaje. Hideg (ARGUMENT): S-au înregistrat și influențe negative
Data publicării:
Autor: Mihai Ciobanu
WhatsApp
Foto: Pixabay.com
Foto: Pixabay.com
Sociologul Mădălina Hideg, directorul științific al institutului de sondare ARGUMENT, a vorbit despre cum percep românii munca de acasă, care sunt avantajele, dar şi dezavantajele telemuncii care s-a extins ca fenomen de la începutul pandemiei de coronavirus. 

"Sunt avantaje şi dezavantaje de ambele părţi în ceea ce priveşte munca de acasă. De regulă, cei care au copii percep mai mult dezavantajele lucrului de acasă, iar cei care nu au copii preferă să se perpetueze această practică pe un termen cât mai lung, pentru că e mult mai comod: nu mai petreci timp în trafic, poţi să lucrezi în pijama, poţi să ai un ‚call’ de pe terasă şi aşa mai departe.

Românilor le place munca de acasă. Asta arată studiile recente, însă consideră că este destul de dificil să-şi împartă timpul între viaţa de familie şi activităţile de birou. De multe ori, faptul că lucrezi de acasă poate să te întrerupă de la activităţile pe care le ai de efectuat ca şi muncă de birou, pentru că eşti foarte tentat să amâni sarcinile pe care le ai de dus la îndeplinit, ca să te ocupi de treburile gospodăreşti, sau să îţi ajuţi copiii să-şi facă temele.

Influenţele negative ale statului acasă  - şi aici nu mă refer numai la angajaţi ci şi mai ales la copii, s-au înregistrat în ceea ce priveşte modalitatea de petrecere a timpului acasă. Majoritatea părinţilor s-au plâns că, o dată cu pandemia, petrec mult mai mult timp în faţa ecranului şi a fost afectat foarte mult comportamentul de socializare al copiilor. Asta de altfel se reflectă şi în comportamentul adulţilor. Principalul dezavantaj identificat de către cei care au experimentat lucrul de acasă a fost acela că nu au mai avut acelaşi context să socializeze cu colegii, prietenii", a explicat, într-un interviu acordat DC News, Mădălina Hideg.

VIDEO: 

 

Pandemia şi telemunca au crescut cu 50% vânzările de electronice şi electrocasnice

Vânzările de produse electronice şi electrocasnice pentru gătit, curaţenie sau pentru lucru de acasă au crescut cu peste 50% atât în anul 2020 cât şi în primul trimestru al anului 2021, pe fondul schimbărilor aduse de pandemie în tendinţele de consum, arată o analiză realizată de GfK.

Astfel, în primul trimestru al anului 2021 achiziţiile românilor de produse care fac mai uşoară munca de acasă şi curăţenia au continuat să înregistreze creşteri substanţiale în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior. Vânzările de tablete s-au dublat, iar vânzările de computere mobile au crescut cu peste 50%.

De asemenea, vânzările de aspiratoare au crescut cu peste 50%, principalii driveri de creştere fiind produsele premium de tip robot şi aspiratoare verticale.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel