Marea Britanie va interzice vânzarea de autoturisme noi pe benzină și motorină, precum și cele hibrid, din 2035, cu cinci ani mai devreme decât era planificat, în încercarea de a reduce poluarea aerului, anunță Reuters, scrie Mediafax.
Primul ministru Boris Johnson încearcă să folosească anunțul pentru a spori precepția legată de mediu a Regatului Unit, după ce l-a concediat pe șeful unei conferințe privind schimbările climatice din Glasgow, planificată pentru noiembrie, cunoscută sub numele de COP26.
Summitul COP26 de două săptămâni este considerat un moment al adevărului pentru Acordul de la Paris din 2015 privind combaterea încălzirii globale, cu responsabilitatea de a convinge marile țări poluante să accepte reduceri de emisii mai ambițioase.
Marea Britanie vrea zero emisii
Marea Britanie s-a angajat să ajungă la zero emisii până în 2050, dar Rebecca Newsom, șefa organizației Greenpeace din Marea Britanie, a declarat că Johnson trebuie să ia măsuri mai ample decât cele pentru transport.
„Avem nevoie de o regândire completă a modului în care ne alimentăm economia, ne construim case, ne mișcăm și ne creștem mâncarea", a spus ea.
Pasul Marii Britanii este o victorie pentru mașinile electrice care, multiplicate la nivel global, ar putea afecta situația producătorilor de petrol, ar transforma industria auto și una dintre emblemele capitalismului din secolul XX: automobilul în sine.
Interzicerea mașinilor diesel
Țări și orașe din întreaga lume au anunțat că intenționează să interzică vehiculele diesel în urma scandalului Volkswagen din 2015, pe fondul regulilor mai dure privind dioxidul de carbon ale UE.
Primarii din Paris, Madrid, Mexico City și Atena au spus că intenționează să interzică vehiculele diesel în centrele orașelor până în 2025. Franța se pregătește să interzică vânzarea de mașini cu ardere internă până în 2040, iar parlamentul norvegian și-a stabilit un obiectiv ca până în 2025 toate automobilele să fie cu emisii zero.
Amenințare pentru locurile de muncă din Germania
Interdicția reprezintă o amenințare pentru locurile de muncă din Germania, întrucât Marea Britanie este cea mai mare piață de export pentru producătorii de mașini, reprezentând aproximativ 20% din vânzările globale.
Modelele diesel și pe benzină reprezintă în continuare 90% din vânzările din Marea Britanie, iar potențialii cumpărători de modele mai ecologice sunt îngrijorați de disponibilitatea limitată a punctelor de încărcare, de autonomia anumitor modele și de costuri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- AFM, finanțare de 1900 de euro pentru fiecare familie unde venitul pe membru este sub 1700 de lei. Ce este programul ”Prima Conectare”. ”Aduceți civilizația în casa omului”
- Alternativa din capitalele europene, după interzicerea centralelor pe gaz. Ștefan Pălărie (USR): Nu transportă gaz până în apartament
- BANCUL ZILEI: După căsătorie...
- Dan Negru mai vrea o lege dacă se decide închiderea supermarketurilor în weekend: Să-i interzică lui Bartoș!
- Şedinţă de Guvern: Modificarea unor măsuri fiscal-bugetare, pe ordinea de zi
- Strategul Cristian Socol, reacție la ultimele date Eurostat despre România. Am depășit și Ungaria. Cea mai mare viteză din ultimii 10 ani
- Alexandru Rafila, reacție după ce Oana Sivache (ASSMB) a fost inculpată de DNA
- Oana Zăvoranu bagă televiziunile în faliment. Cât spune Cristi Brancu că ar cere bruneta pentru o înfățișare
- Un înlocuitor al zahărului, mai dăunător decât zahărul în sine. Medicii trag un semnal de alarmă: Evitați-l!