MANUALE DIGITALE pentru CLASA I și CLASA a II-a. Vezi CĂRȚILE pentru ANUL ȘCOLAR 2014-2015
MANUALE DIGITALE. Aproximativ 3,2 milioane de elevi și preșcolari au început pe 15 septembrie un an școlar care ar trebui să vină cu o inovație absolută pentru învățământul românesc: manualele clasice ar trebui să fie înlocuite cu manuale digitale.
MANUALE DIGITALE. Ministerul Educației a demarat procesul de semnare a acordului-cadru cu firmele desemnate câștigătoare ale licitației, pe care le-a invitat joi la sediul instituției, conform unor surse oficiale. Hotnews.ro scrie că dacă respectivul contract-cadru va fi semnat, învățătorii vor avea undă verde pentru a decide ce manuale noi vor la clasă dintre cele care au câștigat licitația. Inspectoratele școlare județene ar urma să centralizeze comenzile din toate școlile, după care vor da comandă de tipar la edituri.
Vezi și: Manual de clasa I, respins din cauza primei pagini
Comunicare în limba română - clasa a II-a:
Manualele CD PRESS:
Manualul Digital - Comunicare in limba romana, clasa a II-a - Semestrul 1
Manualul Digital - Comunicare in limba romana, clasa a II-a - Semestrul 2
Manualul Tiparit - Comunicare in limba romana, clasa a II-a - Semestrul 1
Manualul Tiparit - Comunicare in limba romana, clasa a II-a - Semestrul 2
Manualele Grupul Editorial Art SRL + S.C. Infomedia Pro SRL:
Manualul Digital - Comunicare in limba romana, clasa a II-a - Semestrul 1
Manualul Digital - Comunicare in limba romana, clasa a II-a - Semestrul 2
Manualele Editura Didactica si Pedagogica + Ascendia Design SRL:
Manualul Digital - Comunicare in limba romana, clasa a II-a - Semestrul 1
Manualul Digital - Comunicare in limba romana, clasa a II-a - Semestrul 2
Manualele Corint Junior SRL + Tipografia Everest 2001 SRL:
Manualul Digital - Comunicare in limba romana, clasa a II-a - Semestrul 1
Manualul Digital - Comunicare in limba romana, clasa a II-a - Semestrul 2
Manualul Tiparit - Comunicare in limba romana, clasa a II-a - Semestrul 1
Manualul Tiparit - Comunicare in limba romana, clasa a II-a - Semestrul 2
Matematică și explorarea mediului - clasa I:
Manualele CD PRESS:
Manualul Digital - Matematica si explorarea mediului clasa I - Semestrul 1
Manualul Digital - Matematica si explorarea mediului clasa I - Semestrul 2
Manualul Tiparit - Matematica si explorarea mediului clasa I - Semestrul 1
Manualul Tiparit - Matematica si explorarea mediului clasa I - Semestrul 2
Manualele Grupul Editorial Art SRL + S.C. Infomedia Pro SRL:
Manualul Digital - Matematica si explorarea mediului clasa I - Semestrul 1
Manualul Digital - Matematica si explorarea mediului clasa I - Semestrul 2
Matematică și explorarea mediului - clasa a II-a
Manualele CD PRESS:
Manualul Digital - Matematica si explorarea mediului clasa a II-a - Semestrul 1
Manualul Digital - Matematica si explorarea mediului clasa a II-a - Semestrul 2
Manualul Tiparit - Matematica si explorarea mediului clasa a II-a - Semestrul 1
Manualul Tiparit - Matematica si explorarea mediului clasa a II-a - Semestrul 2
Manualele Grupul Editorial Art SRL + S.C. Infomedia Pro SRL:
Manualul Digital - Matematica si explorarea mediului clasa a II-a - Semestrul 1
Manualul Digital - Matematica si explorarea mediului clasa a II-a - Semestrul 2
Manualele Corint Junior SRL:
Manualul Digital - Matematica si explorarea mediului clasa a II-a - Semestrul 1
Manualul Digital - Matematica si explorarea mediului clasa a II-a - Semestrul 2
Manualul Tiparit - Matematica si explorarea mediului clasa a II-a - Semestrul 1
Manualul Tiparit - Matematica si explorarea mediului clasa a II-a - Semestrul 2
Ce avantaje oferă manualele digitale
MANUALE DIGITALE. Manualele digitale trebuie să îmbogăţească procesul educaţional cu activităţi multimedia interactive. Manualul digital cuprinde integral conţinutul manualului tipărit, având în plus (sau în locul ilustraţiilor de pe hârtie) elemente specifice precum: exerciţii interactive, jocuri educaţionale, animaţii, filme şi simulări care, prin utilizare, aduc un plus de profit cognitiv. Manualele sunt utilizate în procesul de predare-învățare-evaluare atât individual, cât şi în activităţi de grup.
MANUALE DIGITALE. Cel mai important element de noutate adus de manualele digitale este reprezentat de activităţile multimedia interactive de învăţare (AMII), scrie romaniatv.net. Clasele de complexitate ale AMII sunt:
- Static: cuprinde elemente educaţionale cu care elevul are o interacţiune scăzută: desene, fotografii, diagrame statice, hărţi statice.
- Animat: cuprinde animaţii sau filme asupra cărora elevul are un control limitat la secvenţierea derulării ilustraţiei prin Play, Stop, Pauză.
- Interactiv: cuprinde elemente educaţionale cu grad înalt de interactivitate – simulări, emulări de procese, rezolvare de probleme, joc educativ - prin care elevul reuşeşte, prin joc, experiment şi descoperire, să atingă un profit cognitiv superior.
- Complex: aplicaţii software complexe care, în plus, oferă o continuitate a acumulărilor/competenţelor dobândite de elev pe întreaga durată de utilizare, atât în interiorul fiecărui capitol în parte, cât şi pe parcursul întregului manual.
Principalele caracteristici tehnice şi funcţionale care vor fi integrate în implementarea manualelor digitale pentru clasele I și a II-a sunt:
- proiectarea AMII va ţine cont de modul de livrare a conţinutului în cadrul unui manual digital;
- grafica va fi adecvată din punct de vedere estetic şi atractivă;
- resursele multimedia folosite vor avea o bună calitate, o rezoluţie suficientă şi o calitate bună a sunetului;
- structura grafică a ecranelor va fi funcţională şi urmată în mod coerent de posibilitatea de revenire la activitatea de învăţare precedentă;
- grafica va avea și rol funcţional;
- conţinutul implementează un set de reguli de ergonomie care să asigure o rulare uşoară a conţinutului electronic;
- resursele multimedia sunt optimizate pentru web, pentru a reduce timpii de încărcare şi implicit pentru a asigura o experienţă plăcută în parcurgerea conţinutului electronic.
Componentele AMII sunt următoarele:
- materiale interactive care servesc procesul învăţării prin implicarea elevului în diverse activităţi cu potenţial formativ: explorare, cercetare, proiectare, observare, autoevaluare;
- activităţi de învăţare optime care permit formarea şi dezvoltarea de competenţe transversale;
- portofoliul educaţional digital – biblioteca virtuală/digitală, personalizată, ce conţine realizările personale ale elevului, rezultatele activităţii individuale sau în echipă şi toate datele relevante privind competenţele dezvoltate pe parcursul activităţilor, care stabileşte legături cu o bază de date online;
- imagini care permit familiarizarea cu conţinutul educaţional;
- materiale audio-vizuale;
- animaţii dinamice cu impact vizual;
- interactivităţi de modelare prin manipularea directă a unor obiecte reale prezentate pe ecran;
- simulări procedurale pentru formarea deprinderilor de citit, scris, socotit şi explorarea mediului;
- experimente;
- jocuri educaţionale interactive;
- probe de evaluare;
- aplicaţii în care se pot defini vizual şi/sau auditiv, cu ajutorul a minimum unui dicţionar, cuvintele/termenii educaţionali din text.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News