Mai puține decese din cauza accidentelor rutiere pe drumurile din România, în primele nouă luni ale anului
În primele nouă luni ale anului 2023 au fost înregistrate mai puține decese cauzate de accidentele rutiere grave față de perioada similară a anului 2022. Din păcate, în ciuda aceste scăderi, România se menține pe primul loc în Europa la acest capitol.
Numărul deceselor cauzate de accidentele de circulație grave a fost în scădere în primele nouă luni ale anului 2023, comparativ cu anul precedent, însă la nivel european Românie se menține în continuare pe primul loc, a transmis secretarul de stat în MAI, chestorul general de poliție Bogdan Despescu, scrie Agerpres.
Astfel, în 2023 au fost înregistrate 3.143 de accidente grave, soldate cu 1.051 de persoane decedate, mai puţin cu 105 faţă de perioada similară a anului trecut. Totodată, 2.470 de persoane au fost rănite grav.
"Principala cauză care generează deces este nerespectarea regimului legal de viteză - 168 de persoane decedate de la începutului anului până în prezent; indisciplina pietonilor, a doua cauză - 108 persoane decedate; indisciplina bicicliştilor - 92 de persoane decedate.
Aşadar, chiar dacă avem un număr mai mic de accidente, totuşi cifrele pe care le-am prezentat apreciem că pentru România reprezintă foarte mult, în contextul în care deţinem un loc neonorabil la nivel european, acela de prima ţară cu un număr de decese raportat la numărul populaţiei", a spus acesta, în cadrul conferinţei ”Educaţie pentru siguranţă”, organizată la Palatul Victoria.
Chestorul general de poliție a subliniat importanţa activităţilor educative, menționând în același timp că pe site-ul MAI se află în dezbatere un proiect de ordonanţă de urgenţă care vizează implicarea societăţii civile în semnalarea unor abateri grave comise în trafic, surprinse în înregistrările proprii audio-video.
Printre aceste abateri se numără: nerespectarea culorii roşii a semaforului, comportamentul agresiv, neacordarea priorităţii de trecere, nerespectarea regulilor privind depăşirea, neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferată, efectuarea pe autostradă sau drum expres a manevrei de întoarcere.
Proiectul prevede totodată utilizarea capabilităţilor administraţiei publice locale pentru constatarea unor abateri grave la regimul rutier, după modelul e-SIGUR.
”În proiectul e-SIGUR, zona de acţiune era pentru autostradă, drumurile expres şi drumurile naţionale.
De această dată, venim cu o extindere prin acest proiect de ordonanţă de urgenţă în zona urbană, pentru că împreună cu administraţiile publice locale putem avea o eficienţă din această perspectivă”, a mai spus secretarul de stat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News