Urmărește emisiunea live
Mai aproape de Dumnezeu! 
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Cezar Osiceanu
WhatsApp
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pixabay
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pixabay
Ce implică viața de pilot, dincolo de bucuria pasagerilor care ajung la destinație în siguranță.

Toată lumea vede prin filme tot felul de poveşti în care actorii încearcă să joace cum cred ei că sunt piloții. Uneori reuşesc să se apropie de realitate, alteori bat câmpii cu graţie. De asemenea, pasagerii români fac gălăgie şi se dau mari şi tari, dar doar pe avioanele romaneşti, iar ultimele incidente au dovedit aceasta cu prisosinţă.

Toţi cei de mai sus sau, mă rog, majoritatea lor consideră pilotajul şi pilotul ca fiind, aşa, ceva de distracţie şi de dat mare pe rețelele de socializare. Să îi spui unuia dintre ei cât trebuie să învețe un pilot, câte examene trebuie să dea din șase în șase luni pentru ca să aibă posibilitatea de a practica această meserie este un sacrilegiu.

Să le explici că pilotul duce avionul la destinație, dar trebuie să îl şi aducă înapoi devine o chestie de neînțeles pentru mulți pasageri fericiţi că au ajuns cu bine, după ce avionul a avut vreo problemă tehnică sau au trecut prin vreo furtună. Majoritatea crede că este super cool să stai în avion, în condițiile oferite acolo, dar ei sigur nu cunosc că există hipoxia, oboseala, fenomene periculoase pentru sănătate prin repetarea lor pe parcursul zborurilor regulate ale piloţilor, cu consecințe evident nefaste asupra sănătății lor. Până şi legiuitorul din orice stat al Terrei a înțeles asta şi a permis pensionarea anticipată a piloţilor.

Incidentul de ieri, când un avion Boeing 787 al companiei japoneze All Nippon Airlines ANA, după decolarea de pe Aeroportul Haneda din Tokyo, în drum spre Paris şi după ce atinsese nivelul de croazieră de aproape 13.500 m, a declarat urgenţă medicală la bord prin incapacitarea pilotului comandant, are rolul să schimbe un pic aceste abordări. 

Copilotul cursei a observat cum, la circa o oră după decolare, la pilotul comandant au apărut simptomele evidente ale un infarct: asimetrie facială, dureri de cap bruște şi puternice şi, conform procedurilor, a cerut permisiunea de coborâre şi aterizare de urgenţă pe aeroportul Tolmachevo din Novosibirsk. El a reușit o aterizare normală şi decizia lui i-a salvat viața colegului şi comandantului său.

Restul? Restul va fi ecranizat, probabil, cu ceva actori plus suc de roșii pentru creșterea dramatismului şi încasărilor filmului, dar nu uitaţi că totuși viața bate filmul întotdeauna în Aviaţie.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel