Luni de aşteptare până la examenul auto, din cauza lipsei de personal. "Duce la pericol social. Ajungi şi mai timid, şi mai neperformant la volan"
Timpul de aşteptare între proba teoretică şi proba practică la examenul auto este de câteva luni în multe judeţe din ţară. Experţii atrag atenţia că asta are impact asupra abilităţilor viitorilor şoferi.
În Timiș, viitorii șoferi au de așteptat chiar și patru luni între examenul teoretic și proba practică de traseu. Durata mare de așteptare între cele două probe pentru obținerea permisului categoriei B este cauzată de criza de personal în rândul examinatorilor. În aceste condiții, candidații spun că își pierd îndemânarea și au șanse mai mici pentru obținerea permisului auto, conform ştirileprotv.ro.
"Şcoala oricum se face superficial. Aşteptarea duce la un pericol social"
"Este clar că nu e bine. E un fel de bătaie de joc din partea autorităţilor statului faţă de populaţie. Eu nu înţeleg cum în anumite locuri, când te duci spre autorităţi, că vorbim de Fisc, Vamă sau altceva, se stă la coadă foarte mult. E clar că e nevoie de personal. De ce nu se angajează mai mulţi oameni? Vorbind de partea asta tehnică, legată de condusul maşinii, e evident că este rea aşteptarea. Şcoala de şoferi oricum se face superficial, programa e prea mică, deşi mai sunt şcoli unde chiar se fac lucruri foarte interesante, iar pauza dintre cursuri şi examen şi apoi până la urcarea la volan duce la un pericol social.
Un cursant nu se urcă la volan până la şcoală, teoretic. Face şcoala, multă, puţină cum e ea. Apoi aşteaptă examenul! Pe lângă faptul că pregătirea e sumară, mai apare acea pauză, de 3-4-6 luni. Dacă nu ia din prima examenul, mai aşteaptă încă o dată. Şi apoi mai trece iar ceva timp până respectivul se urcă singur în maşină, după ce ia permisul.
Din punct de vedere siguranţă rutieră, este un minus. Când faci o şcoală de şoferi, înveţi nişte lucruri. Te obligi tu să înveţi anumite lucruri. Să ţii mâna pe volan, să schimbi vitezele, să apeşi pedalele. Ele devin reflex, dar pentru asta trebuie să mergi kilometri. Oricum, plecăm de la faptul că programa şcolii de şoferi din România este prea mică, iar acea pauză înseamnă doar că atunci când reuşeşti să iei examenul şi ajungi să conduci vei fi şi mai timid, şi mai neperformant la volan. Problema asta a apărut în ultimii ani, pentru că este cerere din ce în ce mai mare, iar numărul de examinatori nu cred că a crescut", a declarat Titi Aur, expert în conducere defensivă, pentru DC NEWS.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News