Lufthansa, ultimele calcule pentru achiziționarea companiei italiene ITA Airways (Alitalia)
Fosta companie Alitalia, deținută de statul italian în proporție de 100%, ar putea fi cumpărată de Germania.
Compania aeriană italiană este controlată de stat în proporţie de 100%, după mai mulţi ani de tentative fără succes de găsire a unui cumpărător. Potrivit unor surse financiare, valoarea companiei ITA Airways este cuprinsă între 1,2 şi 1,4 miliarde de euro, scrie Agerpres.
Lufthansa analizează baza de date a ITA şi ar putea face o ofertă pe cont propriu pentru achiziţionarea operatorului aerian italian, susţin sursele.
Conducerea Lufthansa ia în calcul o gamă largă de opţiuni, inclusiv să devină partener minoritar sau să renunţe la tranzacţie. Discuţiile rămân în stadiu preliminar şi nu a fost decisă încă direcţia finală a negocierilor, adaugă sursele.
Lufthansa a fost forţată să-şi evalueze următoarele decizii după ce partenerul şi principalul licitator - MSC Mediterranean Shipping Company SA - a anunţat în 21 noiembrie că abandonează procesul, o lovitură pentru eforturile Italiei de a vinde ITA după anii de pierderi masive înregistrate de compania aeriană şi de predecesoarea sa.
De câţiva ani se discută preluarea principalului operator aerian italian de către Lufthansa. O astfel de tranzacţie ar preveni ca o firmă rivală să-şi stabilească un hub transatlantic important la Milano, ceea ce ar putea ameninţa zborurile pe distanţe lungi profitabile ale Lufthansa din Munchen.
Dar depunerea unei oferte pe cont propriu se poate confrunta cu dificultăţi. Piaţa aviaţiei din Italia este mult mai competitivă decât cea din Germania, operatorii aerieni low-cost, inclusiv Ryanair, reuşind să-şi majoreze cota de piaţă şi pun presiune asupra preţurilor biletelor.
În acest context, ar putea apărea probleme pentru Lufthansa, care trebuie să-şi majoreze profitabilitatea pentru a-şi achita datoriile făcute în perioada pandemiei.
Ministrul italian de Finanţe, Giancarlo Giorgetti, susţine că Lufthansa "încă este interesată", iar baza de date a ITA rămâne deschisă.
Citește și:
Germania ar putea cumpăra aproape jumătate din compania de stat a Italiei, noua ITA, succesoarea Alitalia
ITA Airways a început să zboare pe 15 octombrie, cu aproape 2.300 de angajați și o flotă la jumătate din cea operată de Alitalia, fostul transportator național, cu o vechime de 75 de ani, care a trecut printr-o succesiune amețitoare de restructurări și schimbări de proprietari.
Ziarul nu a oferit un preț pentru tranzacție, dar a precizat că cele două companii sunt foarte aproape de a ajunge la un acord asupra unor termeni cheie, cum ar fi rolul aeroportului Fiumicino din Roma ca hub pentru zborurile directe către Africa și unele rute către America.
Un purtător de cuvânt al ITA a declarat sâmbătă că managementul de top al companiei aeriene va prezenta un plan strategic consiliului de administrație al companiei pe 31 ianuarie.
Guvernul german deține în prezent 14% din acțiunile Lufthansa, în urma unui plan de salvare în plină pandemie de coronavirus din 2020, și intenționează să își vândă participația până cel târziu în octombrie 2023.
Grupul a fost salvat de la faliment de Germania, Elveția, Austria și Belgia cu un sprijin financiar de 9 miliarde de euro, aprobat de Comisia Europeană.
Citește mai mult AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News