Lucian Şova, ministru PSD al Transporturilor, îl TAXEAZĂ pe Grindeanu: Slaba capacitate administrativă a celor care trebuie să conducă
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Guvernul României
Guvernul României
Lucian Şova, fost ministru al Transporturilor din PSD, a trimis mai multe săgeţi către actualul ministru, Sorin Grindeanu, şi a punctat TREI lucruri pe care le-ar face diferit dacă ar fi în funcţie. 

În plus, Şova a precizat că unul dintre motivele pentru întârzierile unor proiecte de infrastructură este "slaba capacitate administrativă a celor care trebuie să conducă".  

"Dacă aţi fi ministru, care ar fi trei lucruri pe care le-aţi face imediat?", a întrebat Elena Cristian, analist DC BUSINESS. 

"În primul rând, aş sta de vorbă cu ministrul de Finanţe şi aş umbla după finanţare, i-aş pune pe cei responsabili să umble după finanţare (n.r. ministrul făcea referire la cofinanţări, pentru că România trebuie să asigure o cofinanţare de 60% la proiectele pe bani europeni. Dacă nu vor fi găsite fonduri pentru cofinanţări, nu va putea fi valorificată nici cota de la UE). În al doilea rând, aş pune o presiune imensă, alt termen mai potrivit nu găsesc, pe cei care trebuie să implementeze proiectele, şi mă refer aici mai ales la A7, autostrada Moldovei, care este într-o întârziere dezastruoasă, nu îngrijorătoare, şi lucrul acesta este generat de lipsa de interes, de slaba capacitate administrativă a celor care trebuie să conducă. În al treilea rând, aş lucra, aşa cum am lucrat, de la 7 dimineaţa la 9 seara, şi mai uşor cu politica, mai mult cu munca directă, cu discuţia şi menţinerea unui ritm alert în Ministerul Transporturilor din punct de vedere al activităţii funcţionarilor", a punctat Lucian Şova, fost ministru al Transporturilor din partea PSD. 

"Ştiţi că autostrada spre munte, cea pe care o aşteptăm foarte mult, a ajuns la al nouălea studiu de fezabilitate? Contractul a fost reziliat. Era un contract în parteneriat public-privat deja încheiat, autostrada trebuia să fie gata în 3 ani, contractul a fost reziliat din motive pe care nu le ştim, şi iată că se face un nou studiu de fezabilitate", a mai spus Elena Cristian. 

"Din păcate, istoria va dovedi cine a avut dreptate şi cine nu, dar cred că acest lucru se conturează deja a fi în paguba utilizatorilor de infrastructură. Nu vom şti niciodată cum ar fi mers acel parteneriat public-privat, dar din păcate ştim precis că nu merge noua strategie. A fost un act curajos, dar mă tem că şi cvasi-sinucigaş din partea celor care au adoptat aceste decizii", a replicat Şova la "Upgrade România: Este nevoie de un pact național de transporturi. Dezbatere DC News". 

CITEŞTE ŞI Un tren de marfă, două săptămâni de la Arad la Constanţa. Semnal de ALARMĂ: Am ajuns în cel mai jos punct posibil din istorie

VEZI MAI MULTE ÎN VIDEO

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel