Data publicării:

Lista aeroporturilor de evitat, din cauza întârzierilor

Autor: Irina Constantin | Categorie: Stiri
WhatsApp
foto pexels
foto pexels
Infrastructura aeroportuară din Europa este sub presiune odată cu relansarea turismului, după pandemie.

Întârzieri sau, și mai rău, anulări, de asta s-au lovit turiștii români în ultima perioadă. Situația devine și mai tensionată când, la haosul deja creat, se adaugă pierderea bagajelor. 

Din fericire, Aeroportul Otopeni se poate lăuda ca fiind unul dintre puținele din Europa care funcționează în condiții aproape normale. Alte aeroporturi sunt un adevărat coșmar, în schimb. 

Un top, citat de Bloomberg, arată că Aeroportul Otopeni este pe locul 3 în clasamentul aeroporturilor cu cele mai puține zboruri întârziate.

Clasamentul a fost realizat de către agenția de turism Hopper Inc și ia în considerare doar numărul de zboruri care au avut întârzieri, nu și numărul de persoane afectate de aceste întârzieri. Astfel, dacă aeroportul londonez Heathrow nu ar intra în top 10 al celor cu multe zboruri afectate de întârzieri, fiind vorba de un aeroport cu un trafic foarte mare, numărul pasagerilor care au de suferit este considerabil, notează Fanatik

Clasamentul aeroporturilor cu cele mai multe zboruri întârziate

Aeroportul Bruxelles – Bruxelles, Belgia: 72% întârziate, 2,5% anulate

Aeroportul Internațional Frankfurt – Frankfurt, Germania: 68% întârziate, 7,8% anulate

Aeroportul Eindhoven – Eindhoven, Olanda: 67% întârziate, 1,8% anulate

Aeroportul Luton – Londra, Marea Britanie: 66% întârziate, 2,7% anulate

Aeroportul Internațional Liszt Ferenc – Budapesta, Ungaria: 65% amânate, 2,1% anulate

Aeroportul Lisabona – Lisabona, Portugalia: 65% întârziate, 4,8% anulate

Aeroportul Charles de Gaulle – Paris, Franța: 62% întârziate, 3,1% anulate

Aeroportul Schiphol – Amsterdam, Olanda: 61% întârziate, 5,2% anulate

Aeroportul Cote D’Azur – Nice, Franța: 60% întârziate, 3,4% anulate

Aeroportul Gatwick – Londra, Marea Britanie: 59% întârziate, 1,4% anulate

Clasamentul aeroporturilor cu cele mai puține zboruri întârziate

Aeroportul Orio al Serio – Bergamo, Italia: 3% întârziate, 1% anulate

Aeroportul Gran Canaria – Gran Canaria, Spania: 8% întârziate, 0,3% anulate

Aeroportul Internațional Otopeni – București, România: 10% întârziate, 1,7% anulate

Aeroportul Internațional Dublin – Dublin, Irlanda: 15% întârziate, 1,6% anulate

Aeroportul Fontanarossa – Catania, Italia: 16% întârziate, 1,1% anulate

Aeroportul Adolfo Suarez-Barajas – Madrid, Spania: 19% întârziate, 0,4% întârziate

Aeroportul Alicante – Alicante, Spania: 20% întârziate, 3,4% anulate

Aeroportul Marseille – Marseille, Franța: 20% întârziate, 2% anulate

Aeroportul Orly – Paris, Franța: 21% întârziate, 1,2% anulate

Aeroportul Malaga – Malaga, Spania: 24% întârziate, 3,3% anulate. 

Ramona Colea, CEO Flight Claim, a vorbit la DC NEWS despre cazurile în care pasagerii se trezesc pe nepusă masă cu un zbor anulat, incident care le afectează nu doar vacanța sau deplasarea în interes de serviciu, dar și portofelele, asta pentru că banii nu sunt ușor de recuperat.

"Pasagerul află că zborul este anulat. Ce să facă? Va suna la compania aeriană. Se trezește că sunatul la compania aeriană e un număr cu supra-taxă, dar o să sune. Stă vreo 20 de minute, timp în care el înmulțește peste un euro cu numărul de minute pe care le-a stat în apel. La un moment dat renunță, intră pe site, încearcă să îşi găsească un alt zbor. Surprinzător, își dă seama că există un alt zbor cu aceeași companie, astfel că ei cumpără  un alt zbor cu aceeași companie din cauza căreia se află în această situație. Avem pasageri care ne-au spus: Am cumpărat astăzi un bilet, zborul a fost anulat, ne-am cumpărat alt bilet cu aceeași companie și l-au anulat și pe ăla. Și la un moment dat renunță, încep să își ia taxiuri, se adună câte 3-4, nu mai au bani pentru a continua drumul. Citește continuarea aici

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel