Data publicării:

Linie de mare viteză București-Iași-Chișinău, analizată de Guvernul Victor Ponta

Autor: Crişan Andreescu | Categorie: Politica
WhatsApp

Victor Ponta a declarat, marți, în timpul călătoriei dintre Beijing și Tianjin,  că guvernele României și Chinei analizează realizarea unei linii feroviare de mare viteză pe ruta București-Iași-Chișinău.

"Proiectul de a avea o linie de cale ferată, pentru că nu este doar trenul, ci este mai ales calea ferată care permite această viteză, este un proiect la care Guvernul Chinei ține foarte mult" a declarat premierul în fața ziariștilor care se întorceau din vizita la Nanjing cu trenul de mare viteză.

Victor Ponta a continuat expunerea, explicând că acest proiect a fost "prezentat de primul-ministru Li Keqiang anul trecut în vizita de la București nu doar pentru România, ci pentru toate țările din Europa Centrală și de Est. Și acum domnul Rus a intrat în discuții mai avansate pentru că nu se poate face acest proiect pilot pe linia București-Constanța, acolo este coridor european și Comisia Europeană se opune unui nou proiect.

Însă cu ce am propus noi și urmează să avem și studiile de fezabilitate ar fi o linie care să lege București-Iași și mai departe spre Chișinău. Sigur, costurile sunt destul de mari, însă ca un prim proiect pilot pentru Centrul și Estul Europei mi-aș dori ca România să fie prima care să aibă o asemenea linie, iar tehnologia dezvoltată în China s-a dovedit în ultimii ani ca fiind extrem de performantă și extreme de sigură", a declarat premierul român la Beijing, după vizita efectuată marți la Tianjin".

Citește și: Victor Ponta, la 300 de kilometri pe oră, pe ruta Beijing-Tianjin

Prețul unui singur kilometru se ridică la circa 20 milioane de dolari, a mai afirmat premierul.

"Însă eu cred că România are nevoie, nefiind distanțe atât de mari, are nevoie de tehnologia care prevede 200-250 km/h. Ați văzut, pentru București-Constanța, viteza de 160 km/h schimbă fundamental datele problemei", a spus premierul.

"Problema principală este de finanțare pentru că, cu siguranță, nici nu avem noi atâția bani alocați și pentru fonduri europene 2014-2020, avem cu totul vreo șapte miliarde de euro pentru toată infrastructura și cea rutieră și cea navală și cea aeroportuară. Deci, problema, în primul rând este de finanțare și dacă finanțarea vine din China evident că proiectul va fi integrat în acest sens", a declarat premierul, întrebat dacă proiectul include și achiziția de trenuri de mare viteză din China.

Întrebat de o dată de la care putem cunoaște decizia unui astfel de proiect, premierul s-a referit la anul 2015.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel