Data actualizării:
Data publicării:

Lider PNL: A fost cea mai mare crimă

Autor: Tudor Curtifan | Categorie: Politica
WhatsApp

Candidaţii PNL din Oltenia au semnat, vineri, un memorandum pentru dezvoltarea infrastructurii de transport a regiunii, ocazie cu care preşedintele PNL Vâlcea, Cristian Buican, iniţiatorul memorandumului, a declarat că Oltenia este o regiune izolată din punct de vedere economic de restul ţării şi de UE şi doar o infrastructură de transport europeană o poate ajuta. 

Documentul a fost elaborat de către Comisia de transporturi a PNL şi reprezintă nu numai viziunea PNL despre modul în care ar trebui dezvoltată infrastructura în Oltenia, ci conţine elemente din strategia de dezvoltare teritorială a României din Master Planul de transport şi din planul naţional de amenajare a teritoriului, secţiunea 4. 

Candidaţii liberali s-au angajat că îl vor susţine pentru a fi implementat de viitorul guvern condus de Dacian Cioloş în cazul în care PNL va câştiga alegerile din 11 decembrie, scrie Agerpres.

Cea mai mare crimă pentru județul Vâlcea

"Credem că acest document ar trebui să stea la baza tuturor investiţiilor în infrastructură în Oltenia. Oltenia este azi o regiune izolată din punct de vedere economic de restul ţării şi de UE şi tocmai din acest motiv credem că doar o infrastructură de transport europeană va permite Olteniei o dezvoltare economică susţinută, care să poată să reducă decalajele acestei regiuni faţă de celelalte regiuni ale României şi UE. Din punctul meu de vedere, cea mai mare crimă pentru judeţul Vâlcea fost făcută de două guverne PSD-iste: Guvernul Năstase, care a renunţat la finanţarea Coridorului 4, care lega Curtici de Constanţa, şi a început un proiect care nu se va finaliza niciodată - proiectul Bechtel -, şi Guvernul Ponta care, prin ministrul Şova, a pus în pericol realizarea tronsonului de autostradă Piteşti-Sibiu, prin neînţelegerea modului în care se face finanţarea europeană de infrastructura rutieră în România", a spus Buican într-o conferinţă de presă. 

La rândul său, Dan Vîlceanu, preşedintele PNL Gorj, a declarat că fără investiţii în infrastructură nu există economie, iar Oltenia se va zbate în sărăcie în continuare. 

"Ori facem drumuri, ori creăm avantaje investitorilor să vină în Oltenia, ori dacă vrem să rămânem aşa nu avem decât să alegem pe Ponta şi pe Olguţa premierii noştri. În acest memorandum, noi, cei de la Gorj, am venit cu propunerea referitoare la un drum expres de la Deva la Tg. Jiu, până la Filiaşi, drum care ne scoate din izolare, pentru că ne leagă şi de Ardeal, şi de Craiova, unde funcţionează Aeroportul din Craiova, poarta Olteniei către investiţii, care pentru noi este un obiectiv foarte important", a spus liderul PNL Gorj. 

Nicolae Giugea, preşedintele PNL Dolj, a afirmat că memorandumul este rezultatul unei discuţii îndelungate privind priorităţile stabilite în domeniul infrastructurii pentru regiunea Oltenia. 

"Dorim să dezvoltăm infrastructura Olteniei sub toate aspectele: şi cea rutieră, şi cea feroviară, şi cea fluvială, cu porturile, precum şi cea aeriană, cu aeroporturile. Avem mare încredere că vom realiza ceea ce ne angajăm în momentul de faţă", a spus Giugea. 

Prezentă la eveniment, Alina Gorghiu, preşedintele PNL, a afirmat că principala pârghie prin care decalaje economice ale unei regiuni pot fi reduse este infrastructura. 

"Ne-am asumat public un document tehnic şi politic privind dezvoltarea infrastructurii regiunii Oltenia. Colegii mei din regiunea Oltenia au un obiectiv clar - prosperitatea regiunii, reducerea decalajelor din Oltenia şi celelalte regiuni - şi cred că principala pârghie prin care aceste decalaje pot fi reduse este o infrastructură aşa cum trebuie pentru o ţară civilizată", a arătat Gorghiu

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel