Data publicării:
Lia Bugnar și Metropolis, o nouă lovitură
O piesă independentă, jucată la Godot-Café, premiată la Undercloud, a ajuns pe o scenă mare. De fapt, pe mica scenă a Teatrului Metropolis, recent inaugurată. Într-un oraș care a construit un singur teatru, în 25 de ani, inaugurarea poate fi considerată o lovitură. Fără a mai preciza că teatrul cu pricina este tot Metropolis.
”7 dintr-o lovitură” a fost lansată înainte de hit-ul Peretele, al consacratei, de acum, Lia Bugnar. La Metropolis a fost pusă în scenă cu o nouă distribuție (Ilinca Manolache, Marius Manole, Alex Bogdan, Alex Nedelcu, Cătălin Babliuc, Letiția Vlădescu și Maria Obretin). Autoarea joacă rolul Clarei, semnând și regia.
Intriga este simplă: șapte fraieri veniți la un casting pentru o telenovelă sunt păcăliți să joace într-un reality-show. Se formează trei cupluri (intelectualii, copii cartierului și îndrăgostiții) care, alături de un looser, se lansează într-o cursă devastatoare pentru a premiul cel mare: ieșirea din anonimat, statutul de vedetă, bogăția.
Ritmul este unul al generației MTV, ”fazele” se succed rapid, împletindu-se într-o poveste emoționantă, care te captează ca o emisiune live de succes. Regia evită complicații inutile, piesa are umor, tensiune, dramă, generează emoții puternice. Singurul risc, ”clișeismul”, este evitat tocmai de esența povestirii. Doar vorbim despre televiziune, unde clișeul este regula!
Dacă Marius Manole nu mai are nevoie de nicio prezentare, dintre actori merită remarcați Cătălin Babliuc și mai ales Letiția Vlădescu. După jocul foarte bun din Peretele, în ”7 dintr-o lovitură” putem spune că este perfectă în rolul arivistei Ema, una dintre miile de tineri care fac orice pentru a ”ieși din foame”, de la colecția de cursuri și diplome până la sex în fața camerelor TV.
Cât privește noua sală a Teatrului Metropolis, poate fi considerată una de lux. Mai elegantă chiar decât sala mare, dotată impecabil, va deveni o țintă pentru public și pentru actori. Să nu uităm că Metropolis este primul teatru de proiecte din România, unde piesele și trupele intră în competiție pentru a ajunge pe scenă. Realizările artistice din ultimii ani, de la Shakespeare-urile lui Frunză la Paganini-ul lui Mick Davis, dar și cele manageriale, confirmă că George Ivașcu a dat lovitura: Metropolis afișează ora exactă în teatrul bucureștean.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News