Lamborghini dezvăluie conceptul electric „Lanzador”. Numele a fost pus de două românce
Lamborghini a dezvăluit un nou concept de mașină electrică.
Lamborghini a dezvăluit conceptul Lanzador la Monterey Car Week, un indiciu clar al intenției sale de a lansa un al patrulea model electric pur în gama sa. Lanzador este un grand tourer cu gardă la sol ridicată, patru locuri și roți mari de 23 de inci, care combină elemente de design de la Urus și Sián într-o formă unică, conform The Verge.
Nu este primul concept electric al Lamborghini - acela a fost Terzo Millennio din 2017 - dar este cel mai serios semn al eforturilor producătorului italian de a se orienta spre performanța alimentată cu baterii.
Lamborghini nu a oferit multe detalii despre specificațiile EV ale Lanzador, cum ar fi autonomia, bateria, capacitatea de încărcare sau accelerația. Singurul lucru pe care l-a dezvăluit este că Lanzador poate atinge „o putere maximă de peste un megawatt”.
Asta înseamnă echivalentul a 1.341 de cai putere mecanici, ceea ce ar plasa Lanzador între un Lucid Air Sapphire (920kW) și un Tesla Roadster (1.100kW). Și chiar dacă nu ne spune mult despre consumul de energie pe oră, ne oferă un indiciu despre performanță, care probabil că este, ei bine, rapidă. Poate Lanzador să accelereze de la zero la 100 km/h în mai puțin de două secunde ca alți concurenți din comunitatea de peste 1.000hp? Lamborghini nu a spus dacă da sau nu.
De unde vine numele
„Suntem românce și ceea ce cândva a fost un vis, acum devine o declarație: trei modele de supercars ale uneia dintre cele mai faimoase companii din lume vor fi conduse pe străzi din toate colțurile planetei, purtând nume create în București”, au spus fondatoarele firmei de denumiri Namzya, Andra Guțui și Marcela Sărmășan, potrivit Newsweek.ro.
Revenind la mașină, există „Semnificativ” mai mulți senzori și actuatori vor fi integrați în controlul dinamic al conducerii pentru a asigura cea mai lină cursă posibilă. Calculatorul algoritmic al Lanzador preia datele pentru a oferi o experiență de conducere nuanțată care se îmbunătățește în timp.
„Acest lucru permite caracterului de conducere să fie diferențiat mai precis pentru fiecare șofer: informațiile transmise înapoi șoferului de senzorii inteligenți poziționați în spatele noilor panouri de sticlă montate în fața mașinii, oferind o mostră a tehnologiei radar viitoare”, spune Lamborghini.
Aerodinamica, punctul focal al experienței
Desigur, Lanzador a fost proiectat pentru a optimiza aerodinamica pentru o conducere și o autonomie îmbunătățite. Rezistența aerului poate fi ajustată pentru a răspunde preferinței unice a șoferului. Este un sistem similar cu cel folosit în Huracán Performante și Aventador SVJ, împreună cu „noi dispozitive active aerodinamice în față și în spate pentru a asigura cea mai bună eficiență” fie în modurile de conducere Urban sau Performance. Și un șasiu activ cu un ax spate direcțional și suspensie pneumatică pot fi controlate prin volan.
Farurile hexagonale cu trei elemente LED pe fiecare parte își iau inspirația din Countach LPI 800-4. Și vorbind despre hexagon, roțile masive de 23 de inci combină elemente hexagonale cu aeroblade pentru a minimiza turbulențele.
Aceste roți îi conferă Lanzador o gardă la sol mult mai mare decât cea obișnuit găsită în gama Lamborghini, cu cel mai apropiat precedent fiind SUV-ul Urus. Înălțimea acoperișului este de 1,5 metri, deci este totuși mai scurt decât Urus-ul mult mai înalt. Dar aceste roți vor face ca Lanzador să pară capabil să treacă peste tot felul de obstacole rutiere - sau cel puțin peste dealurile din nordul Italiei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News