Data actualizării:
Data publicării:

Kremlinul îi îndeamnă pe ruși să repare adăposturile de bombe pe cheltuiala lor. Sunt invitate companii private care să facă investiții

Autor: Alexandru Negrici | Categorie: Stiri
WhatsApp
Sursa foto: Pexels (Pixabay)
Sursa foto: Pexels (Pixabay)

Ministerul Finanțelor, care, împreună cu Ministerul Situațiilor de Urgență, a început verificarea stării adăposturilor de bombe din Rusia, a propus să le închirieze pentru utilizare gratuită de către întreprinderi, cu condiția obligatorie pentru repararea lor pe cheltuiala utilizatorului. Potrivit Moscow Times, există o bază legislativă pentru o astfel de situație.

Acum, legea care permite transformarea instalaţiilor de apărare civilă „pentru interesul economiei şi al populaţiei”, se aplică doar unei părţi din structurile de protecţie pe care întreprinderile le aveau înainte de privatizare, subliniază autorii iniţiativei. Structurile care sunt în proprietate federală în timp de pace rămân fără proprietar, iar întreținerea și repararea lor necesită mai multe fonduri.

Pentru întreținerea, modernizarea și renovarea structurilor de protecție este necesară implicarea atât a persoanelor fizice, cât și a companiilor, consideră autorii inițiativei.

„Lucrăm activ pentru a avea o delimitare a acestor proprietăți. Următorul pas este aducerea lor în stare corespunzătoare”, a precizat viceministrul de finanțe Alexei Moiseev despre progresul inspecției adăposturilor anti-bombe din 13 iulie.

Potrivit lui Moiseev, structurile de apărare civilă reprezintă o „durere de cap” de lungă durată pentru toate regiunile: sunt abandonate și în stare proastă. Dar înainte de a investi în repararea acestora, se va face o evaluare a necesității și fezabilității refacerii instalațiilor de protecție.

Companiile aeriene ruse i-au sfătuit pe piloți să folosească mai puțin frânele pentru a economisii resurse

Companiile aeriene rusești le recomandă piloților să folosească mai puțin frânele la aterizare și rulare pentru a economisi resursele avioanelor de linie occidentale, pentru care nu sunt furnizate piese de schimb din cauza sancțiunilor, scrie Moscow Times.

Potrivit Aviatorshina, echipajele S7 Airlines au fost instruite să folosească modul de marșarier scăzut, în locul frânării automate, dacă starea și lungimea pistei permit acest lucru. Compania recomandă folosirea frânei doar atunci când viteza scade la 130 km/h, evitând în același timp frânările intensive pentru a finaliza aterizarea cât mai curând posibil și a elibera pista.

Ural Airlines recomandă piloților să efectueze aterizări fără a aplica frâna automată pe piste lungi și să minimizeze numărul de acționări ale frânei, iar atunci când parchează, să oprească frâna de parcare folosind plăcuțe.

Rossiya Airlines i-a sfătuit pe piloți să nu încerce să elibereze pista de la cea mai apropiată cale de rulare, ceea ce poate necesita frânări puternice. Piloții sunt sfătuiți să folosească marșarier pentru a minimiza căldura și uzura frânei și pentru a evita rularea cu frânele puse.

Aeroflot nu a emis recomandări scrise; le-a cerut verbal piloților să folosească frânele mai economic. Pe pistele lungi, „se poate fără ele”, a spus unul dintre piloții companiei pentru Aviatorshina.

Compania aeriană low-cost Pobeda salvează din durata de viață a frânelor, dar într-un mod diferit: recomandă piloților, dimpotrivă, să recurgă la frânare intensivă (Autobrake 3) folosind marșarier pentru a reduce lungimea de rulare.

În plus, compania le-a cerut piloților să evite virajele cu viteză aproape de zero în jurul punctului de aterizare - tot din aspecte economice.

Acum, în Rusia există 1148 de avioane de pasageri, majoritatea străine. Boeing și Airbus au încetat furnizarea de componente și întreținere aeronavelor încă din primele zile ale războiului. Peste 70 de avioane au fost confiscate în străinătate, după ce locatorii au cerut restituirea proprietății.

Planul Ministerului Transporturilor este de a demonta jumătate din flota de aeronave pentru piese de schimb și astfel să rezolve problema lipsei componentelor originale.

Surse Bloomberg apropiate Aeroflot au raportat la sfârșitul lunii mai că cel mai mare transportator din țară va fi obligat să se angajeze în canibalizare în lunile următoare. Pobeda Airlines intenționează, de asemenea, să demonteze până la 40% din flotă pentru piese de schimb.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel