Data publicării:
Klaus Iohannis și Monica Macovei, probleme cu sloganul și logo-ul. Un copywriter analizează primele gafe de campanie ale candidaților la prezidențiale
Campania electorală pentru alegerile prezidențiale 2014 nu a început în mod oficial, însă candidații au pornit de zile bune în goana după voturi. Afișele au fost realizate, sloganurile au fost scrise, lansările candidaților au avut loc, iar programele prezidențiale au fost publicate. Chiar dacă nu suntem încă oficial în campanie, au apărut deja primele probleme cu materialele electorale ale candidaților. Primii doi intrați în vizorul criticilor au fost Klaus Iohannis și Monica Macovei. Un fost copywriter explică dacă poate fi vorba de plagiat în cazul materialelor electorale ale celor doi prezidențiabili sau asemănările cu lucruri realizate deja reprezintă simple coincidențe.
Sloganul de campanie al lui Klaus Iohannis pare să fie inspirat dintr-un clip publicitar. Cu ocazia lansării candidaturii pentru Cotroceni, prezidențiabilul ACL a rostit în discursul său construcția "România lucrului bine făcut". Sloganul său seamănă însă izbitor cu o construcție apărută într-un clip publicitar la bere, difuzat în această perioadă la televizor. "Bucuria lucrului bine făcut", este sintagma care pare să-l fi inspirat pe copywriter-ul care i-a scris sloganul lui Klaus Iohannis
Vezi aici detalii despre sloganul lui Klaus Iohannis : Sloganul lui Iohannis "reciclează" o reclamă la bere
De partea cealaltă, Monica Macovei are probleme cu logo-ul de campanie, care este aproape identic cu cel al unei platforme online dedicate proaspetelor mămici.
Vezi aici mai multe despre logo-ul Monicăi Macovei: A plagiat Monica Macovei? Foto
Jurnalistul de la "Cațavencii", Patrick André de Hillerin, fost copywriter, a vorbit pentru DCNews despre acest gen de probleme care pot apărea în campania electorală. El nu crede că sloganul lui Klaus Iohannis este rezultatul unui plagiat și susține că oricum acesta nu mai poate fi schimbat, pentru că materialele electorale au fost deja tipărite.
"Se întâmplă ca în lumea publică să mai apară coincidențe de acest gen. Cea care apare a doua este considerată plagiat, chiar dacă autorul nu a avut nicio intenție de a copia. De regulă, cazurile de plagiat apar la distanțe mari de timp. Dacă în aceeași perioadă, pe aceeași idee, se construiesc două reclame, pot apărea similitudini.
Klaus Iohannis nu mai poate să schimbe sloganul, pentru că materialele au fost deja tipărite și costă foarte mult să le înlocuiești. Afișele respective așteaptă să fie lipite odată cu începerea campaniei electorale", a explicat Patrick André de Hillerin.
Precedentul Obama
Fostul copywriter a amintit de sloganul "Yes we can!", folosit de Barack Obama în campania electorală din 2008, ce pare că a fost inspirat din celebrul desen animat "Bob Constructorul".
Jurnalistul de la "Cațavencii" nu crede că prezidențiabilul ACL va avea probleme în campanie din cauza sloganului:
"Nu cred că adversarii vor atrage atenția asupra acestei similitudini, pentru că este doar o coincidență. Copywriter-ului i-a rămas probabil în minte această construcție. Este doar o frază. Mergând pe mitul neamțului, care face bine lucrurile, a ajuns la 'România lucrului bine făcut', asemănător cu 'Bucuria lucrului bine făcut'. Nu cred că a plagiat și nu cred că îl va acuza cineva de așa ceva".
Macovei ar putea avea de suferit
Patrick André de Hillerin este de părere că Monica Macovei poate fi mai afectată decât Klaus Iohannis, din cauza asemănării dintre logo-ul ei și cel al unei platforme online:
"În cazul logo-ului folosit de Monica Macovei, situația pare mai evidentă și ea ar putea avea de suferit din cauza asta, mai ales că se legitimează ca un luptător anticorupție".
Fostul copywriter a afirmat că este pentru prima dată într-o campanie când avem de-a face cu două astfel de cazuri, în care autenticitatea unui slogan și unui logo să fie puse în discuție.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News