Data actualizării:
Data publicării:

Ketchup, printre cel mai toxic produs de pe piața românească. Vezi câte E-uri conține

Autor: Crişan Andreescu | Categorie: Stiri
WhatsApp

Românii sunt asaltați de "otrăvurile" din alimentele care se vând atât la colțul străzii, cât și în supermarket-uri. Unul dintre cele mai banale ingrediente, Ketchup-ul, s-a dovedit a fi o bombă cu ceas pentru sănătatea consumatorilor. 

Produsele tip Ketchup care se găsesc pe piața din România au în conținutul lor între unu și nouă E-uri, potrivit unui studiu realizat pe etichetele diferitelor produse, de către Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România.

În cadrul studiului au fost analizate 24 de produse tip ketchup, achiziționate în mod aleatoriu, din diferite supermarket-uri.

Astfel, din cele 24 de produse analizate, 33, 33% au în conținut 5 E-uri, în timp ce un procent de 25 % dintre ele conțin 2 E-uri.

De asemenea, 20,8 % dintre produse au în conținut 4 E-uri, iar 8,33 % conțin 7 E-uri. Un procent de 4,16 % dintre produsele analizate conțin 1, 6 sau 9 E-uri.

În ceea ce privește cantitatea de sare conținută pe 100 grame de produs , aceasta variază la produsele analizate între 1,9 grame și 2,4 grame.

Citește și: Topul hipermarket-urilor din România cu cele mai multe reclamaţii de la consumatori. Carrefour şi Kaufland conduc detaşat

Un procent de 83,33 % dintre produse care au inserat pe etichetă valorile energetice la 100 grame, acestea situându-se între 31 kcal și 141 kcal.

Produsele tip ketchup care au stat la baza studiului au ca distribuitor/producător companiile SC Producție Ardealul SRL , SC Univer Product SRL, SC Mega Image SRL, SC Carrefour Romania SA, SC Extracte Naturale Natex SRL, SC Papalito Trading SRL, SC Sitemani SRL, SC Profi Rom Food SRL, SC Lidl Romania SCS, SC REWE Romania SRL, SC Sahprod Meteor SRL, Romania Hypermarche SA și SC Auchan Romania SA.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat de Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România – InfoCons în cadrul consorțiului International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie făcută în cunoștință de cauză.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel