Data actualizării:
Data publicării:
Data publicării:
Jurnalist francez, interzis în România. Ce acuzații i se aduc
Jurnalistul Weiss Raoul Jean Nicolas este acuzat de amenințări la securitatea națională a României
Unui jurnalist francez i-a fost interzisă intrarea în România pe motiv de "amenințări la securitatea națională a României". Acesta a acționat în judecată Inspectoratul General al Poliției de Frontieră și Aeroportul Cluj Napoca la Curtea de Apel București.
Jurnalistul francez Raoul Weiss a primit interdicția de a intra pe teritoriul României pentru cinci ani, anunță presa centrală. Mai precis, joia trecută, Poliția de Frontieră de pe Aeroportul din Cluj i-a interzis, accesul în România jurnalistului francez Raoul Weiss. La intrarea în țară, polițiștii de frontieră l-au informat că nu îi pot permite accesul întrucât a primit interdicție de intrare în România pe o perioadă de 5 ani. A fost îndrumat de polițiștii de frontieră să se îndrepte către altă destinație. Raoul Weiss se stabilise de mai mulți ani în România, venind pentru prima dată aici acum 15 ani, precizează sursa citată.
În documentul care i s-a pus la dispoziție, Raoul Weiss este informat că: „Măsura de nepermitere a intrării în România a fost instituită ca urmare a unor acte care se constituie în amenințări la adresa securității naționale în sensul prevederilor art. 3 din Legea nr. 51 din 1991 privind securitatea națională a României, acestea reprezentând o amenințare reală, actuală și gravă la adresa stării de legalitate (...) necesară existenței și dezvoltării statului național român”.
Comparația cu maidanul de la Kiev
Raoul Weiss este cel care a scris, în februarie 2017, că protestele de la acea vreme din România „Germania, ca o metropolă colonialistă se revoltă împotriva guvernului ales democratic din România (indiferent de câte acuzații de corupție ar avea parte - nici mai multe, nici mai puține decât cele care au fost și cele care vor veni și față de cele din Europa, în general) și caută să-l dea jos printr-un puci realizat prin eforturile unite ale fundațiilor politice germane (Adenauer, Ebert, Luxemburg) și ale societății civile finanțate de Soroș - care, de această dată, nici măcar nu mai pretinde să fie apolitică, chemându-l înapoi pe fostul comisar european Dacian Cioloș, un tehnocrat care nu a fost ales niciodată de nimeni, impus fără o majoritate parlamentară de către Iohannis, ca urmare a unui alt 'maidan' din București, și care a fost concediat de la guvernare în urma unui vot popular masiv ce a condamnat politicile sale anterioare”.
Jurnalistul a acționat în instanță IGPF și Poliția de Frontieră Română - Punctul de Trecere a Frontierei Aeroport Cluj Napoca pentru anulare act administrativ în speță decizia de interdicție 476947/13.09.2018. Primul termen a fost fixat pe 28.06.2019 la Curtea de Apel București, aceeași instituție care a aprobat și interdicția impusă de organele care se ocupă de securitatea statului.
Ce prevede art 3 din Legea 51/191 republicată: Constituie amenințări la adresa securității naționale a României următoarele:
a) planurile și acțiunile care vizează suprimarea sau știrbirea suveranității, unității, independenței sau indivizibilității statului român;
b) acțiunile care au ca scop, direct sau indirect, provocarea de război contra țării sau de război civil, înlesnirea ocupației militare străine, aservirea față de o putere străină ori ajutarea unei puteri sau organizații străine de a săvârși oricare din aceste fapte;
c) trădarea prin ajutarea inamicului;
d) acțiunile armate sau orice alte acțiuni violente care urmăresc slăbirea puterii de stat;
e) spionajul, transmiterea secretelor de stat unei puteri sau organizații străine ori agenților acestora, procurarea ori deținerea ilegală de documente sau date secrete de stat, în vederea transmiterii lor unei puteri sau organizații străine ori agenților acestora sau în orice alt scop neautorizat de lege, precum și divulgarea secretelor de stat sau neglijența în păstrarea acestora;
f) subminarea, sabotajul sau orice alte acțiuni care au ca scop înlăturarea prin forță a instituțiilor democratice ale statului ori care aduc atingere gravă drepturilor și libertăților fundamentale ale cetățenilor români*) sau pot aduce atingere capacității de apărare ori altor asemenea interese ale țării, precum și actele de distrugere, degradare ori aducere în stare de neîntrebuințare a structurilor necesare bunei desfășurări a vieții social-economice sau apărării naționale;
g) acțiunile prin care se atentează la viața, integritatea fizică sau sănătatea persoanelor care îndeplinesc funcții importante în stat ori a reprezentanților altor state sau ai organizațiilor internaționale, a căror protecție trebuie să fie asigurată pe timpul șederii în România, potrivit legii, tratatelor și convențiilor încheiate, precum și practicii internaționale;
h) inițierea, organizarea, săvârșirea sau sprijinirea în orice mod a acțiunilor totalitariste sau extremiste de sorginte comunistă, fascistă, legionară sau de orice altă natură, rasiste, antisemite, revizioniste, separatiste care pot pune în pericol sub orice formă unitatea și integritatea teritorială a României, precum și incitarea la fapte ce pot periclita ordinea statului de drept;
i) actele teroriste, precum și inițierea sau sprijinirea în orice mod a oricăror activități al căror scop îl constituie săvârșirea de asemenea fapte;
j) atentatele contra unei colectivități, săvârșite prin orice mijloace;
k) sustragerea de armament, muniție, materii explozive sau radioactive, toxice sau biologice din unitățile autorizate să le dețină, contrabanda cu acestea, producerea, deținerea, înstrăinarea, transportul sau folosirea lor în alte condiții decât cele prevăzute de lege, precum și portul de armament sau muniție, fără drept, dacă prin acestea se pune în pericol securitatea națională;
l) inițierea sau constituirea de organizații sau grupări ori aderarea sau sprijinirea sub orice formă a acestora, în scopul desfășurării vreuneia din activitățile enumerate la lit. a)-k), precum și desfășurarea în secret de asemenea activități de către organizații sau grupări constituite potrivit legii.
m) orice acțiuni sau inacțiuni care lezează interesele economice strategice ale României, cele care au ca efect periclitarea, gestionarea ilegală, degradarea ori distrugerea resurselor naturale, fondurilor forestier, cinegetic și piscicol, apelor și altor asemenea resurse, precum și monopolizarea ori blocarea accesului la acestea, cu consecințe la nivel național sau regional.(la 17-01-2016, Lit. m) a art. 3 a fost introdusă de art. unic din LEGEA nr. 2 din 11 ianuarie 2016 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 27 din 14 ianuarie 2016. )
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
aeroport cluj napoca
curtea de apel bucuresti
igpf
interdictie
jurnalist francez
politia de frontiera
secret de stat
securitate nationala
weiss raoul jean nicolas