Jocuri în streaming. Gaming fără limite. Investiți masive
Rularea unui joc video de oriunde, la fel de uşor ca urmărirea unui serial pe Netflix este posibilă, susţin giganţii industriei, care investesc masiv în ''cloud'', mediul informatic dematerializat, considerat viitorul ''gamingului''.
Jocurile actuale, cu grafica şi animaţiile ultra sofisticate şi flămânde de putere informatică, reprezintă o mare provocare pentru giganţii jocurilor video şi ai tehnologiei necesitând servere puternice, capabile să difuzeze conţinutul grafic animat în mod rapid şi fără ca acţiunea să sufere întreruperi.
După muzică, filme sau seriale, jocurile video devin la rândul lor servicii găzduite în mediul cloud, ce pot fi jucate, prin intermediul WiFi, pe toate dispozitivele, la o calitate şi fluiditate similare cu cele redate pe o consolă sau un calculator personal (PC). Gigantul american Electronic Arts (EA) a anunţat recent lansarea Projet Atlas, o platformă de jocuri la care lucrează nu mai puţin de o mie de angajaţi şi care combină mediul cloud şi inteligenţa artificială pentru a crea universuri vivante, palpitante, în continuă evoluţie, potrivit descrierii responsabilului cu tehnologia Ken Moss.
Cred cu fermitate că ceea ce se profilează va aduce cele mai importante schimbări pe care jocul video le-a cunoscut vreodată, a estimat Moss. 'Ne putem juca împreună cu prietenii oricând, oriunde, pe orice dispozitiv', a descris el într-un comunicat de prezentare a proiectului. Aceeaşi tonalitate este prezentă la Google şi la compania franceză Ubisoft, care au anunţat cu o lună în urmă că îşi unesc forţele pentru a testa, în premieră, o platformă de streaming de jocuri video, cu ocazia lansării jocului 'Assassin's Creed Odyssey'. 'Vom sfida limitele cu una dintre aplicaţiile cele mai exigente în ceea ce priveşte streamingul - un joc video de mare succes', a anunţat Google. Ubisoft a subliniat la rândul său că progresele înregistrate în ceea ce priveşte lărgimea de bandă de internet sau capacitatea de stocare ar permite streamingului să schimbe modul în care sunt create şi jucate jocurile video
Alți actori importanți în mediul cloud
Microsoft, actor important al mediului cloud şi al jocurilor video datorită consolei sale Xbox, lucrează de asemenea la un serviciu pentru difuzarea în streaming a jocurilor pe dispozitive conectate, cu o calitate similară cu a consolei. Îndelung aşteptat, 'X Cloud' de la Microsoft nu este doar 'în faza de debut' ci grupul poate conta pe baza sa de jucători mulţumită succesului Xbox şi a jocurilor sale, a explicat recent directorul său, Satya Nadella.
Pe lângă Google şi Microsoft, Apple şi Amazon ar trebui să fie, de asemenea, actori importanţi pe această piaţă, având în vedere investiţiile imense în 'centre de date' ce propun deja mediu cloud pentru milioane de clienţi, susţine analistul Michael Pachter de la Wedbush Securities, citat de AFP. Amazon, lider al mediului cloud cu subsidiara sa Amazon Web Services, este deja prezent în lumea jocurilor video cu platforma de partajare Twitch.
Cel mai bun model economic
În acelaşi timp, japonezii de la Sony propun un serviciu de streaming de jocuri video prin Playstation Now, însă necesită încă o consolă sau un PC. Cu toate acestea, chiar dacă streamingul ar putea perturba într-o oarecare măsură vânzările de console, ar trebui să extindă publicul deoarece oricine care are o conexiune la internet poate deveni un jucător, spun experţii. 'Nu cred că aceasta înseamnă moartea consolei', estimează Michael Pachter (Wedbush Securities) deoarece 'editorii au nevoie de console în aceeaşi măsură în care studiourile de cinematografie au nevoie de cinematografe'.
Rămâne de văzut care va fi cel mai bun model economic pentru jocul în streaming. 'Cred că modelul cel bun este mai degrabă cel al iTunes (serviciul Apple, nota autorului) decât al Spotify', este de părere Pachter. Permite oamenilor 'să cumpere' un joc pe care îl pot juca în streaming oricât de mult doresc, mai degrabă decât să îi obligi să se aboneze'.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News