Jocul Calamarului, încă un exemplu că filmele făcute în afara Hollywood-ului sunt ieftine şi de succes
Cu „Squid Game" - „Jocul Calamarului”, Netflix înregistrează cel mai mare succes al său, serialul distopic sud-coreean vizionat de peste 111 milioane de telespectatori la nivel global, relatează CNBC.
De obicei, serialele de succes generează invidie competitivă și anxietate. Dar acum, o parte din concurența Netflix se bucură de succesul "Squid Game", care deschide și mai mult ușa către producția în afara SUA, permițând companiilor media să economisească o mulțime de bani dacă televiziunea în limbi străine devine parte din dieta standard de conținut.
Amazon, Apple, Disney, HBO Max de la WarnerMedia, NBCUniversal, Starz de la Lionsgate și ViacomCBS caută pe tot globul noi seriale TV care să capteze atenția lumii.
Studiourile economisesc milioane de dolari prin angajarea de talente locale în locul vedetelor de la Hollywood, prin colectarea de facilități fiscale și reduceri de la națiuni care caută creșteri în turism și recunoaștere, precum și prin evitarea reglementărilor stricte ale sindicatelor americane, a declarat Ajay Mago, avocat specializat în drept corporatist și tehnologie și managing partner al EM3.
"Diferite țări au diferite pachete de stimulente", a spus Mago. "Unele țări vor oferi marketing gratuit prin canale guvernamentale sau sprijin la festivaluri. Este posibil să ofere chiar și coproducători locali gratuiți".
Țările din Europa, precum Ungaria, Austria și Malta, dar și Canada oferă de mult timp facilități fiscale și stimulente semnificative pentru Hollywood, a declarat Domenic Romano, avocat specializat în domeniul divertismentului și partener la Romano Law. Dar, în trecut, producțiile americane foloseau adesea locații internaționale ca înlocuitori pentru platourile de filmare americane.
"Veneau în Canada sau într-un loc care oferea stimulente fiscale și puneau niște cutii poștale și indicatoare stradale americane, schimbau plăcuțele de înmatriculare ale mașinilor și gata", a spus Romano. "Acum devine evident că există conținut local din aceste regiuni. Studiourile nu se mai maschează".
Disney merge în zona Asia Pacific
Publicul american a privit de obicei filmele în limbi străine ca fiind conținut de nișă. Foarte puține, sau chiar niciunul, dintre serialele TV care nu sunt în limba engleză au avut succes înainte de "Squid Game". Păstrarea actorilor și a decorurilor locale economisește mult la costurile de producție, a spus Romano. Schimbul cu actori de primă mână de la Hollywood pentru a recrea seriale străine de succes, așa cum s-a făcut în trecut, poate costa zeci de milioane de dolari pentru fiecare serial, a spus Romano.
Disney a declarat săptămâna aceasta că intenționează să înceapă producția a 27 de noi seriale și filme în regiunea Asia-Pacific pentru Disney+ și serviciul său de streaming asiatic Disney+ Hotstar. Costul total al realizării "Squid Game" a fost de doar 21,4 milioane de dolari, a anunțat Bloomberg în această săptămână. Un executiv de top din domeniul divertismentului a declarat pentru CNBC că, în cazul în care "Squid Game" ar fi avut o distribuție americană și reglementările sindicale de producție, care împiedică zilele lungi de lucru permise în Coreea de Sud, costul ar fi fost probabil de cinci până la zece ori mai mare.
De asemenea, investiția în producții internaționale locale scutește studiourile de la Hollywood de investiții în proprietate intelectuală costisitoare. Episoadele emisiunilor Marvel de la Disney+, cum ar fi "WandaVision" sau "The Falcon", costă Disney 25 de milioane de dolari pe episod - mai mult decât toate cele nouă episoade din "Squid Game" - și asta fără a include cele 4 miliarde de dolari pe care Disney le-a plătit pentru a achiziționa Marvel în 2009.
Primul sezon al viitoarei serii "Stăpânul inelelor" de la Amazon Prime Video va costa 465 de milioane de dolari, potrivit ministrului pentru dezvoltare economică și turism din Noua Zeelandă. Amazon a plătit aproximativ 250 de milioane de dolari pentru drepturile asupra proprietății lui Tolkien în 2017.
Investitorii vor avea o idee mai bună despre cât de mult succes a avut "Squid Game" pentru profitul Netflix pe 19 octombrie, când gigantul global de streaming va anunța rezultatele celui de-al treilea trimestru, scrie Mediafax.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News