Data actualizării:
Data publicării:

Istrate explică DEZASTRUL căilor ferate: O lentoare de neimaginat. Coridorul 4 trebuia să fie gata la 31 decembrie 2014! Nu e gata nici acum!

Autor: Giorgiana Croitoru | Categorie: Economie
WhatsApp
Foto: Pixabay
Foto: Pixabay
Viorel Istrate, Secretar General FNFMCV, a făcut declarații în cadrul dezbaterii "Anul european al căilor ferate în România: este nevoie de Pact Național pe Transporturi Feroviare?", la DC NEWS și DC NEWS TV.

Viorel Istrate a fost întrebat care crede că ar fi prioritățile în ceea ce privește calea ferată.

"Aș face o remarcă, aceea că problema constantă pe care o avem este muncă. Numai că, deși în sectorul feroviar avem un corp profesional exclusiv dedicat pentru ceea ce fac, la un moment dat, moment depășit la noi din nefericire, orice ai face, factorul uman avut la dispoziție, nu mai poate înlocui deficiențele în plan tehnic, fie că vorbim de calitatea materialului sau de cea a infrastructurii feroviare.

România nu duce lipsă de documente programatice. Le-am văzut cu toții, fie că le-am făcut noi, fie că le-am transpus de la Comisia Europeană, au apărut discuții despre diverse programe... Nenorocirea e că noi nu ne ținem de ele! Nu ne ținem de ele! Asta dacă le începem cumva! Și acolo unde le începem avem înregistrate întârzieri masive din varii motive, fie că n-am avut finanțare corespunzătoare, fie că înregistrăm pe șantiere o lentoare, în derularea contractelor, de neimaginat.

Coridorul 4, care tranzitează România și s-a obținut cu greu lucrul ăsta, pentru că inițial ocolea România, trebuia să fie gata la 31 decembrie 2014! Nu e gata nici acum!

Auzeam pe cineva că industria feroviară creează locuri de muncă. Aș putea să fiu în dezacord și să spun ca în ultimii 10 ani de zile, industria feroviară a produs șomaj, mult șomaj! Vreau să facem o comparație cu anul 1990. Atunci sectorul feroviar avea 220.000 de angajați, acum mai are 47.000.

Performanța economică în sectorul feroviar presupune investiții masive, astfel încât, odată cu creșterea nivelului calitativ al serviciilor prestate, să poți să speri la un portofoliu de clienți mai mare, la mai mulți bani și la o viață mai bună pentru toată lumea, pentru cetățeni, cărora ne adresăm cu serviciul acesta, dar și la o stare socială mai bună pentru angajații feroviari.

Prin urmare, oricât de mult am încerca noi să ne referim doar la constanta care se numește muncă, subfinanțarea a jucat un rol determinant în evoluția sistemului feroviar și e o consecință a situației din clipa de față", a declarat Viorel Istrate, Secretar General FNFMCV, în exclusivitate pentru DC NEWS și DC NEWS TV, în cadrul dezbaterii "Anul european al căilor ferate în România: este nevoie de Pact Național pe Transporturi Feroviare?".

 

Vezi mai multe în video:

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel