Data publicării:
IRES, studiu după alegerile prezidențiale 2014. Internetul, esențial pentru proteste
Ultimul studiu IRES arată rolul esențial al Internetului ca mediu de catalizare a protestului și de contagiune. Studiul a fost realizat după al doilea tur al alegerilor prezidențiale de către Institutul Român de Evaluare și Strategie.
Rezultatele studiului IRES arară că 54% dintre intervievați utilizează internetul. 46% dintre ei au urmărit mesajele candidaților la Președinție sau campania lor, iar 54% nu le-au urmărit pe Internet. Dintre cei 54% intervievați care utilizează Internetul, 42% nu au un cont pe o rețea de socializare.
Sondajul mai arată că cele mai frecvent menționate rețele de socializare ale persoanelor intervievate, care reprezintă 58% din cei care declară că folosesc internetul, sunt: Facebook (93%, prima mențiune, 1% a doua mențiune), Twitter (1% prima mențiune, 5% a doua mențiune), Yahoo (2% prima mențiune, 3% a doua mențiune), Google Plus si Skype (câte 1% prima mențiune, 1% a doua mențiune), scrie Agerpres. Alte rețele de socializare amintite (a doua mențiune) au fost: Hi5, Instagram, WhatsApp și LinkedIn. Dintre cei care declară că folosesc Internetul, 58% menționează că au urmărit campania electorală dinaintea scrutinelor, iar 42% spun că nu au urmărit-o.
Enel, prima reacție după moartea directorului Matteo Cassani
O altă concluzie a studiului e că 70% dintre cei care utilizează Internetul consideră că acesta în general și rețelele de socializare au influențat participarea la vot, 24% consideră că nu au influențat, iar 6% nu știu dacă acestea au avut vreo influență asupra participării la vot.
Studiul mai arată că cei mai mulți dintre cei care au participat la sondaj, respectiv 66%, au declarat că au mers la vot pentru a vota cu un anumit candidat.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1.271 de indivizi, intervievați prin metoda interviurilor telefonice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News