Între 50 și 100 de persoane, rănite într-un accident feroviar. O locomotivă a lovit un tren de pasageri
Cel puțin 50 de persoane au fost rănie după un accident feroviar, în Slovacia.
Numeroase persoane au fost rănite vineri seară după ce un tren de pasageri a fost lovit de o locomotivă în apropiere de oraşul Vrutky, din nord-vestul Slovaciei, potrivit Agerpres. Conform informaţiilor difuzate de postul de televiziune Markiza, cel puţin 50 de persoane au fost rănite în accidentul feroviar. Iniţial, acelaşi post anunţase cel puţin 100 de răniţi.
Pe pagina sa de internet, Deutsche Welle citează un comunicat postat de poliţia slovacă pe social media conform căruia 59 de persoane au suferit răni uşoare, 11 au suferit răni de gravitate medie şi patru au fost grav rănite. Treizeci şi patru de oameni au fost transferaţi la spitalele din apropiere. În momentul accidentului, în tren se aflau 100 de pasageri.
Incidentul a fost confirmat de Ministerul Transporturilor
Ministerul Transporturilor din Bratislava şi compania feroviară de stat ZSSK au confirmat accidentul pentru agenţia de presă locală TASR. Trenul se oprise din cauza unei defecţiuni şi a fost lovit de locomotiva care fusese trimisă să-i acorde ajutor, a anunţat ministerul slovac, care nu a oferit informaţii despre răniţi.
Pe social media, poliţia le-a cerut şoferilor să evite zona accidentului pentru a permite accesul autospecialelor de pompieri şi autovehiculelor salvatorilor. Ministerul Transporturilor slovac a mai anunţat că ministrul de resort urma să se deplaseze la locul accidentului, aflat în apropierea unui important punct de joncţiune feroviară.
Agenţia TASR a transmis vineri seară că o locomotivă a izbit un tren de pasageri staţionat pe linia de cale ferată Vrutky-Varin (regiunea Zilina), care face parte din ruta principală între Zilina şi Kosice, un important nod feroviar.
Egiptul dispune de o nouă linie feroviară, a șasea din lume ca viteză
O nouă linie feroviară de mare viteză va fi construită în Egipt, dezvoltatorul Siemens Mobility afirmând că va lega 60 de orașe din întreaga țară. Liniile complet electrificate vor avea trenuri cu o viteză maximă de 230 de kilometri pe oră și vor călători de la Marea Roșie la Marea Mediterană.
Potrivit Siemens Mobility, electrificarea rețelei va reduce emisiile de carbon cu 70% în comparație cu călătoriile cu autobuzul sau cu mașina. Compania a adăugat că proiectul va avea ca rezultat „al șaselea cel mai mare sistem feroviar de mare viteză” din lume.
Siemens Mobility este o companie administrată separat de gigantul industrial Siemens și a semnat contractul de dezvoltare a liniei de cale ferată cu Autoritatea Națională Egipteană pentru Tuneluri, precum și cu partenerii consorțiului The Arab Contractors și Orascom Construction, scrie CNBC.
Prețul proiectului va depăși 8 miliarde de euro. Dezvoltat de la zero
Într-o declarație publicată sâmbătă, Siemens Mobility a transmis că partea sa din contractul combinat se va ridica la 8,1 miliarde de euro, sau aproximativ 8,7 miliarde de dolari. Această cifră include un contract de 2,7 miliarde de euro semnat în septembrie 2021 pentru linia inițială a proiectului.
Noua rețea din Egipt va fi formată din trei părți: o linie de 660 de kilometri anunțată anterior care leagă Ain Sokhna, pe Marea Roșie, de Alexandria și Marsa Matrouh de pe coasta mediteraneană a Egiptului; o linie de aproximativ 1.100 de kilometri între Cairo și Abu Simbel, aproape de granița cu Sudanul; și o porțiune de 225 de kilometri între Luxor și Hurghada pe Marea Roșie.
„Împreună cu partenerii noștri, vom dezvolta de la zero o rețea feroviară completă și de ultimă generație, care va oferi un plan pentru regiune cu privire la modul de instalare a unui sistem de transport integrat, durabil și modern”, a afirmat Michael Peter, CEO al Siemens Mobility.
Căile ferate consumă mai puțină energie și au mai puține emisii
Agenția Internațională pentru Energie a descris căile ferate ca fiind „unul dintre cele mai eficiente moduri de transport din punct de vedere energetic”. Este responsabil pentru 9% din circulația motorizată a pasagerilor la nivel mondial și 7% din transportul de marfă, spune AIE, dar reprezintă doar 3% din consumul de energie din transport.
Pe frontul hidrogenului, Siemens Mobility este una dintre numeroasele companii care lucrează la astfel de tehnologii cu hidrogen. Printre alte companii concurente se numără East Japan Railway și producătorul francez de căi ferate Alstom, care a transportat deja pasageri în Germania și Austria în trenuri cu hidrogen.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News