Inteligența artificială și SEO în 2023
În informațiile de mai jos vă prezentăm cu va arăta marketingul în anul 2023, pe măsură ce inteligența artificială câștigă tot mai mult teren în viața umană.
Deja, multe funcții de pe net sunt realizate de algoritmi bazați pe AI. Acestea includ testarea A/B și optimizarea bazată pe reguli. Dezvoltatorii META vor continua să implementeze algoritmi AI în produsele lor, automatizând tot mai multe funcții legate, printre altele, de eficiența marketingului electronic. Scopul este de a conduce campaniile la cele mai ridicate rate de conversie.
Marketingul va intra treptat și în Metavers din 2023
Rețeaua de lumi digitale 3D conectate care sunt accesibile prin realitatea virtuală începe ca să atragă tot mai mulți utilizatori de pe glob.
Deja în Metavers se poate găsi suficient public țintă pentru ofertele de jocuri atractive. Perspectiva de creștere a unui astfel de public țintă este uriașă pentru următorii câțiva ani, așa că acum există șansa de a începe să câștigi bani pe marketing afiliat în metavers. Jucătorii și utilizatorii realității augmentate sau virtuale pot deveni astăzi piața țintă.
Deși pare SF, până la urmă și românii vor intra în aceste lumi virtuale 3D ce sunt sursa de numeroase dezbateri pro și contra în prezent.
Până atunci mai sunt câțiva pași de făcut, dar această linie a viitorului nu este deloc improbabilă.
Asistenții vocali de AI, tot mai populari în 2023
Odată cu popularizarea dispozitivelor de asistență virtuală, atât independente, cât și integrate cu telefoanele mobile, precum Alexa - de la Amazon, Siri - de la Apple și asistentul Google, căutarea vocală a avut o creștere semnificativă în ultimii ani, potențată de tehnologia de dezvoltare în segmentul de inteligență artificială.
Unul dintre principalele motive pentru utilizarea sporită a căutării vocale este viteza și ușurința de folosire a acesteia în comparație cu căutările prin tastarea unor cuvinte/expresii în casetele motoarelor online. În acest sens, acum, pentru ca site-ul tău să poată fi găsit ușor de către asistenții virtuali, este esențial ca să fi fost dezvoltat semantic, folosind cuvinte cheie și etichete inteligent alese, pe lângă păstrarea informațiilor companiei tale mereu la zi.
Reclamele vor trebui să fie optimizate mai bine pentru căutarea vocală
Căutarea vocală câștigă popularitate în lumea întreagă. Gadgeturile moderne au de mult timp o funcție de căutare vocală, iar utilizatorii din multe țări încep să o folosească în mod activ, deoarece le este mult mai comod.
Experții în marketing online recomandă optimizarea reclamelor publicitare pentru căutarea vocală. Iată câteva sfaturi utile în acest sens:
- utilizarea unor cuvinte cheie lungi și interogative în textele publicitare;
- plasarea secțiunii de întrebări frecvente pe pagina de destinație;
- includerea în conținutul paginii principale a unor secțiuni de „Fragmente recomandate”;
- existența unui conținut care este întotdeauna relevant, proaspăt și optimizat corect pentru SEO.Google Analytics 4.0
Google Analytics 4.0 este noua generație de Google Analytics, cu noi funcții bazate pe tendințele cheie ale internetului. Această versiune a Google Analytics este cunoscută și sub denumirea de GA4 și va intra în vigoare oficial de la 1 iulie 2023, succedând Google Analytics Universal.
Principalele caracteristici ale Google Analytics 4 sunt învățarea automată și inteligența artificială, măsurarea centrată pe client (utilizator) și o nouă bară de căutare cu instrumente îmbunătățite. De asemenea, au fost introduse câteva funcții noi, cum ar fi conceptul fără cookie-uri, o mai bună integrare a datelor pe diferite dispozitive, valori optimizate și rapoarte personalizate.
De ce ai nevoie de o agenție seo pentru promovarea site-ului tău comercial în 2023?
Specialiștii SEO dintr-o agenție seo foarte bună sunt în măsură ca să acționeze în așa fel încât un site comercial să fie în măsură să atragă clienții vizați prin conținutul oferit, în ciuda acelora care spun că în viitor va fi eficientă doar publicitatea plătită, orientată sau contextuală.
Algoritmii motoarelor de căutare devin din ce în ce mai complicați, împreună cu capabilitățile tehnice și aparatura matematică care implică rețele neuronale, învățare permanentă, inteligență artificială și Big Data.
Instrumentele de optimizare online sunt obligate ca să devină tot mai complexe, pentru a ține cont de noii factori de clasare, iar acest fapt implică apelarea la specialiști seo cu multă experiență, conectați la schimbările extrem de frecvente din domeniu. Categoric, evoluția algoritmilor de căutare Google implică și o perfecționare și înnoire continuă a metodelor seo, în armonie cu noile progrese înregistrate cu o viteză amețitoare.
Acum, promovarea site-ului cu instrumente seo este un proces complex care ar trebui să acopere sectoare multiple, precum: programarea, copywritingul, marketingul, designul, analiza datelor s.a.m.d.
În agențiile seo, la un proiect de promovare a site-ului, lucrează de la 4 la 6 persoane. Conținutul și designul sunt acum și ele de interes SEO. Mai mult decât atât, astăzi este necesară interacțiunea strânsă a echipei seo cu compania clientului: un marketer, departamentul de vânzări, director/proprietar.
Sursa foto: https://unsplash.com/photos/t1PaIbMTJIM
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News