Industria germană își schimbă direcția pe măsură ce nivelul apei Rinului continuă să scadă
Industria germană găsește noi modalități de a transporta mărfuri, de la cărbune la produse chimice, deoarece nivelurile scăzute ale apei de pe Rin perturbă cea mai mare economie a Europei.
Râul de 1.230 km, o destinație turistică faimoasă în lume și o parte a spiritului național, este artera comercială pentru 80% din transportul de mărfuri interioare al economiei germane, inclusiv țiței și gaze naturale.
Dar, după perioadele prelungite in care apa a fost scăzută, între 2018 și 2022, nivelurile Rinului sunt din nou prea scăzute în anumite părți ale fluviului pentru ca navele de marfă să navigheze complet încărcate.
La Kaub, punctul critic de blocaj pentru barjele Rinului, nivelul apei a ajuns la cel mai scăzut nivel din acest an, la începutul acestei săptămâni.
Anul trecut, 182 de milioane de tone metrice de mărfuri au fost transportate pe căile navigabile ale Germaniei, în scădere cu 6,4% față de 2021 și cea mai mică cifră de la reunificarea Germaniei.
Pe măsură ce valurile severe de căldură lovesc sudul Europei, Federal Waterways and Shipping Agency se așteaptă ca tendința descendentă să continue.
Producătorul german Covestro (1COV.DE) transportă peste 30% din produsele sale și primește majoritatea materiilor prime pentru a le produce prin Rin.
„Schimbările climatice și nivelurile tot mai scăzute ale apei ridică provocări semnificative pentru Covestro, precum și pentru alte companii”, a declarat Uwe Arndt, care conduce grupul de lucru pentru Rin al Covestro.
În cazul substanțelor chimice inflamabile și toxice, râul este adesea singura opțiune viabilă pentru transport.
Nivelurile sub un metru în zona Kaub determină barjele tradiționale să își reducă încărcăturile cu mai mult de jumătate, la sub 1.500 de tone metrice, spune cooperativa de transport maritim DTG.
Vicepreședintele BASF, Barbara Hoyer, a declarat că grupul de produse chimice numărul 1 din lume depinde de Rin, deoarece majoritatea materiilor prime lichide, inclusiv nafta, sunt transportate prin fluviu.
„Avem nevoie de multe pentru a continua producția și este foarte dificil să mutăm acele volume”, a spus ea, potrivit Reuters.com.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News