Încălzești motorul mașinii iarna? Nimic mai GREȘIT! Studiul care spulberă obiceiul ”moștenit”
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Irina Constantin
WhatsApp
foto pexels Uber Turist/ Încălzirea motorului mașinii iarna este GREȘITĂ
foto pexels Uber Turist/ Încălzirea motorului mașinii iarna este GREȘITĂ
Încă mai lăsați mașina să se încălzească 10-15 minute, în sezonul rece, înainte de a pleca cu ea la drum? Nimic mai greșit.

Doar pentru capacitatea de ungere, pentru a evita uzura pieselor mașinii, aceasta trebuie pornită cu 2-3 minute înainte de a pleca la drum. Nu, nici în sezonul rece nu trebuie lăsată să se încălzească zece minute sau mai mult. Doar pentru confortul personal ați putea alege acest lucru, nicidecum pentru o mai bună funcționare a mașinii. Totuși, va ”suferi” confortul financiar, dar și natura. 

Motivul pentru care majoritatea șoferilor lasă mașina ”să se încălzească”, mai ales în sezonul rece, înainte de a pleca la drum, se trage de la părinți, de pe vremea când majoritatea autoturismelor aveau carburatoare. Astfel, indiferent că timpul a trecut, nu ani, ci zeci de ani, sigur ați primit sfatul să ”lăsați mașina să se încălzească”, eventual ca să nu se strice mai repede sau ca să meargă mai bine. Mașinile care aveau carburatoare, care nu erau bine încălzite, nu asigurau o combinație optimă de aer și combustibil în motor, ceea ce putea cauza oprirea propulsorului.

Dar acest lucru s-a schimbat încă...  de când credeți? Chiar de la începutul anilor `90! Atunci, constructorii de automobile au renunțat la carburatoare în favoarea sistemului electronic de injecție directă, care, mulțumită senzorilor, asigură combinația perfectă de aer și combustibil în motor, arată un studiu citat de autoblog. Astfel, încălzirea motorului iarna a devenit inutilă. 

30 de secunde ar fi de ajuns 

Experții din domeniul auto consideră că nici de acele două minute nu am avea nevoie, ci 30 de secunde ar fi de ajuns pentru a încălzi motorul staționar, după care puteți pleca la drum. În mișcare, motorul mașinii se va încălzi mult mai repede, subliniază ei. Concret, măsurătorile efectuate de Agenția Resurselor Naturale din Canada au arătat că mașina care staționează, pentru a fi încălzit motorul, consumă mult mai mult combustibil. Pentru acest test, trei autoturisme au fost expuse unei temperaturi de -18 grade Celsius.

Mașinile încălzite 5-10 minute, în timp ce staționează, doar consumă mai mult combustibil

Una a fost încălzită 5 minute, a doua 10 minute, iar a treia a pornit imediat. Astfel, în urma măsurătorilor, față de automobilul care a pornit fără a-i fi fi încălzit motorul, prima mașină a înregistrat o creștere a consumului de combustibil ce a variat între 7% și 14%. Aceasta a fost mașina care a fost încălzită 5 minute. 

A doua mașină, care a fost încălzită 10 minute, a înregistrat o creștere a consumului de combustibil ce a variat între 12% și 19%. Același studiu arată că dacă nord-americanii n-ar încălzi motorul iarna, toți șoferii la un loc ar economisi aproximativ 6 miliarde de dolari americani. 

Încălzirea motorului în timp ce mașina staționează are și un impact negativ asupra mediului înconjurător. Potrivit ecologiștilor, doar în America de Nord, din cauza încălzirii motorului autoturismelor, anual, în aer sunt aruncate mai multe noxe decât o fac fabricile de sodă calcinată, aluminiu și a pietrei de var luate la un loc.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel