În timp ce Grindeanu îi amintește lui Drulă ce n-a făcut, cel mai mare constructor român a oprit lucrările pe Autostrada Transilvania. Situație critică pentru infrastructură
Sorin Grindeanu spune că proiectele merg înainte, ocolind scandalul de proporții generat de oprirea activității celui mai mare constructor român. În timp ce Autostrada Transilvania este blocată, ministrul în funcție al Transporturilor se războiește cu președintele USR, Cătălin Drulă, pentru ce n-a făcut acesta din urmă când a fost în Guvern.
”Guvernarea incompetentă PNL-PSD a dat de gard cu singurul proiect din PNRR Transporturi pe care se lucrează: A3 Transilvania între Cluj și Zalău.
De luni de zile întreaga piață de construcții din România cere Guvernului o soluție decentă pentru creșterea fulminantă a prețurilor materialelor de construcții. Între timp, Ciolacu, Ciucă și Grindeanu fac ce știu cel mai bine: îi duc pe toți cu zăhărelul. Au dat 2 ordonanțe de urgență pentru ajustarea prețurilor care, în loc să rezolve problema, au adâncit-o și mai tare.
Nu au bani de dat pentru autostrăzi, căi ferate, spitale și școli. În schimb au pentru pensii speciale, mii de pile de partid angajate la stat sau PNDL-uri de miliarde. Însă astăzi s-a umplut paharul. Principalul constructor de autostrăzi din România a oprit lucrările și a părăsit șantierul autostrăzii A3 Transilvania, sectorul dintre Nădășelu și Poarta Sălajului. Cei 42 km în valoare de peste 400 de milioane de euro erau singurii aflați în lucru din întreg PNRR-ul pe Transporturi. Imaginile vorbesc de la sine. Șantierul este înghețat în mijlocul verii, în vârf de sezon de lucrări când sute de muncitori și utilaje ar trebui să atingă vârful de productivitate. PSD și PNL își bat joc cu fiecare ocazie de șansa românilor pentru un trai mai bun. Nu trebuie să uităm asta în 2024 când vor cere din nou votul.” a scris noul președinte al USR, Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, pe Facebook.
O zi mai târziu, Sorin Grindeanu, ministru al Transporturilor în funcție, s-a gândit să-i și răspundă. Tot pe Facebook:
”Cătăline, rămâne cum ți-am mai spus!
În 8 luni de mandat te-ai remarcat prin 4 lucruri:
1. Zero km de autostradă
2. Ranga de la metrou
3. Cablajele din birou ca să te înregistrezi singur (premieră absolută în domeniu)
4. 3 (trei) milioane de dolari în cont.
Atât și nimic mai mult.”.
Și totuși, atacurile dintre persoanele Drulă și Grindeanu nu rezolvă cu nimic situația din teren. Lucrările pe Autostrada Transilvania sunt oprite.
”Utilajele la gard pe Autostrada Transilvania. Așa arată un șantier abandonat de constructor care a notificat CNAIR pentru rezilierea contractului. Începând de ieri, pe termen nedeterminat, muncitorii UMB nu sunt la lucru fiindcă birocrații au amânat intenționat suplimentarea prețului contractului care să reflecte creșterile reale de costuri cu materialele. Cerem Guvernului să ia deciziile necesare, deja amânate cu lunile, înainte ca utilajele antreprenorului să fie retrase și ele.” notează Asociația ProInfrastructură.
Dar Sorin Grindeanu ocolește acest subiect susținând, cu alte exemple, că ”În viața reală însă proiectele merg înainte, așa cum am stabilit!”, asta pentru că nu toți constructorii au oprit utilajele sau pentru că unele proiecte sunt în curs de avizare, etc.
Amintim că UMB Spedition, firma lui Dorinel Umbrărescu, cel mai puternic constructor român din ultimii ani, a cerut rezilierea tuturor contractelor. Ulterior, a anunțat oprirea lucrărilor.
Motivul invocat de proprietarul UMB Spedition este că, în opinia sa, formula de actualizare a prețurilor din OUG nr. 64/2022, nu este sustenabilă din punct de vedere economic, nici ca implementare, nici ca margine minimă de profit prevăzută contractual. Dorinel Umbrărescu se teme că firmele i s-ar duce în cap dacă ar accepta condițiile din OUG nr. 64.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News