Sunt puţine şanse ca linia de metrou care ar urma să lege Bucureştiul de aeroportul Henri Coandă să fie gata până în 2020, an în care Bucureştiul ar trebui să găzduiască patru partide ale campionatului european de fotbal, a spus ieri Ionel Oprea, directorul tehnic al Metrorex. Metroul Drumul Taberei – Eroilor ar urma însă să fie gata la mijlocul anului viitor.
,,În mod realist, lucrările la linia de metrou Otopeni nu pot începe mai devreme de un an, pentru că elaborarea documentaţiei tehnice durează un an. Cu mari, foarte mari eforturi materiale şi financiare s-ar mai putea atinge termenul 2020, însă, realist vorbind, este foarte puţin probabil să se ajungă până la aeroport până în 2020. Eu am propus încă de acum doi ani documentele, dar fiindcă nu s-au aprobat, eu am propus 2021 ca an de punere în funcţiune a acestei linii de metrou", a spus ieri Ionel Oprea, în faţa consilierilor din Consiliului General al Municipiului Bucureşti care au aprobat Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru construirea Magistralei 6 de metrou.
Discuţiile despre o linie de metrou Gara de Nord – Aeroport sunt vechi, dar au fost relansate cu insistenţă odată cu alegerea de către UEFA - în septembrie 2014 - a Bucureştiului între oraşele care ar urma să organizeze turneul final Euro 2020: 13 oraşe europene în total.
Arena Naţională ar urma să organizeze patru partide, trei în grupe şi una în optimi. Pro Sport scria în septembrie 2014 că Bucureştiul a fost ales drept gazdă a campionatului şi ca urmare a planurilor administraţiei de a construi reţeaua de metrou care să lege Gara de Nord de aeroportul Henri Coandă şi apoi de o zonă din apropierea stadionului-fanion – cartierul Pantelimon. Acum însă nici construcţia metroului Iancului – Pantelimon (continuare a liniei Drumul Taberei - Eroilor), care ar fi făcut posibil un traseu uşor de la aeroport la Arena Naţională, nu mai este de actualitate, deşi era în planurile Metrorex în momentul în care Capitala a prezentat dosarul prin care solicita să fie introdusă pe lista oraşelor care organizau campionatul. Nu este clar dacă, în aceste condiţii, Bucureştiul îşi va putea păstra dreptul de a organiza cele patru partide din cadrul campionatului european de fotbal.
Proiectul construcţiei magistralei Gara de Nord - Otopeni este evaluat la un miliard de euro. Metrorex are în jur de 300 de milioane de euro dintr-un împrumut agreat în 2010 de România şi Agenţia Internatională de Cooperare a Japoniei. Restul banilor trebuie însă găsiţi – din buget sau din fonduri UE. Teoretic, linia trebuia să fie dată în folosinţă în 2017 – 2018. Practic, proiectul rămâne o himeră.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- BANCUL ZILEI: Ați greșit numărul!
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui
- Miracolul Luminii Sfinte? Ce știm despre aprinderea ei: Un arab și un turc verifică înainte Sfântul Mormânt
- Mioara Roman îi trimite semne Oanei Roman, din lumea de dincolo, chiar în Săptămâna Mare / foto în articol
- Preotul Paul Iulius Negoiță, despre cea mai importantă tradiție de Înviere. Puțini mai respectă de Paște această regulă foarte veche, dar extrem de valoroasă